Kruh sa uzavrel: Audi A7L je sedanová verzia kupé odvodeného od sedanu

4899
Zdroj: Audi

Prvé Audi pre Čínu vyvinuté prostredníctvom spoločného podniku SAIC bude debutovať tento týždeň na veľtrhu Auto Shanghai 2021. Poslúži ako eskortná služba doteraz predávanému Audi-FAW A6L a vyznačuje sa tým, že z modelu A7, ktorý je vlastne kupé verziou modelu A6, sa opäť stal sedan. Sedan s dlhším rázvorom, než aký má nová A8!

Vzdialenosť medzi nápravami sa zväčšila o 98 milimetrov na 3 026 mm a celé vozidlo teraz na dĺžku zaberie až 5 076 mm. Celkovo je teda A7L kratšia ako štandardná A8, no vďaka kratším previsom má dlhší rázvor.

Zdroj: Audi
Zdroj: Audi

Pozoruhodný mutant

Čo sa týka vonkajšieho vzhľadu, recept na vznik tohto stroja bol v zásade celkom jednoduchý: Prevziať siluetu liftbacku a “vylepšiť” ju o bežné veko kufra. To platilo aj pre interiér, ktorý bol priamo prevzatý z modelu liftback, pričom jedinou zjavnou zmenou je zväčšený priestor pre nohy zadných cestujúcich.

Zdroj: Audi
Zdroj: Audi

Automobil, ktorý figuruje na fotkách, je First Edition vybavený 3,0-litrovým, prepĺňaným motorom V6 s mild-hybridnou technológiou. Ponúka 250 kilowattov (335 koní) a 500 newtonmetrov krútiaceho momentu smerovaného do systému pohonu všetkých kolies quattro prostredníctvom sedemstupňovej dvojspojkovej automatickej prevodovky.

Zdroj: Audi
Zdroj: Audi

Súčasťou sériovej výbavy je vzduchové odpruženie, rovnako ako riadenie všetkých kolies, aby sa s veľkým sedanom ľahšie manévrovalo na úzkom mieste a zvýšila sa stabilita pri rýchlom prejazde zákrutou.

Rovnako ako A6L, aj nová A7L sa bude vyrábať a predávať prakticky len v Číne vedľa bežnej A7 Sportback. Dodávky zákazníkov sú podľa Audi naplánované na prvý štvrťrok roku 2022. Audi dúfa, že aj vďaka novému modelu narastie celkový ročný predaj značky v najľudnatejšej krajine sveta do polovice desaťročia na milión kusov, čo by znamenalo nárast o 300-tisíc v porovnaní s minulým rokom.