Mazda Iconic SP prináša elegantný dizajn exteriéru a hybridnú pohonnú jednotku dosahujúcu 365 koní.
Mazda predstavila na podujatí Japan Mobility Show svoj najnovší koncept športového auta s názvom Iconic SP, ktorý ohlasuje návrat k rotačnému motoru. Iconic SP svojim dizajnom pripomína minuloročný koncept Vision Study, pričom je o niečo väčší ako súčasná generácia MX-5.

Automobil budúcnosti
Na rozdiel od legendárneho kupé RX-7, Iconic SP nevyužíva svoj rotačný motor na pohon kolies, ale na nabíjanie batérie neznámej kapacity, ktorá potom posiela šťavu do bližšie nešpecifikovaných elektromotorov. Aj keď otázky o špecifikách takzvaného hnacieho ústrojenstva R-EV zostávajú nezodpovedané, výkon dosahuje 365 koní. Mazda hovorí, že rotačný motor môže bežať na rôzne palivá, vrátane vodíka.

SP s dĺžkou 4180 mm, šírkou 1850 a výškou 1150 mm je o 266 mm dlhší ako súčasná MX-5 a o 104 mm kratší ako RX-7 z roku 1995. Iconic SP váži štíhlych 1 450 kilogramov, čím je asi o 360 kg ťažší ako MX-5. Elegantná kapota je vďaka kompaktnému rotačnému motoru posadená nízko medzi prednými blatníkmi a karoséria Usmievajúca sa mriežka chladiča je umiestnená pod tým, čo Mazda nazýva výsuvné LED svetlomety.

Kabína je zjednodušená, s malou obrazovkou napravo od volantu a sériou ovládacích prvkov na stredovej konzole. Za volantom žije malé digitálne meradlo zobrazujúce mapu okruhu Veľkej ceny Monaka a merač sily g, vnútorné povrchy sú čalúnené luxusne vyzerajúcim semišom a rastlinnou bio látkou. Koncept je odetý v živej farbe s názvom Viola Red, ktorá ladí s červeným prešívaním vo vnútri.