< A to je vážna vec. Vážna vec, ktorá by si však podľa Autocaru mala zachovať jednu jedinú výnimku: Civic Type R budúcej generácie.
Takže narozdiel od Octavie RS či Golfu, ktorý ponúka verzie GTI, GTE a GTD, Honda zvolí k problematike pragmaticky tradičný prístup a opäť ponúkne čisto a len benzínovú verziu.
Vnútri revolúcia, vonku evolúcia
Honda taktiež tvrdí, že jej nový Type R bude opäť “ultimátnym vysokovýkonným autom”, zástupcovia automobilky to uviedli pri premiére prototypu americky zameraného sedanu, vďaka ktorému zasa poznáme pravdepodobnú podobu interiéru auta (nebojte, bude krajší). Aj vďaka tejto premiére sme sa dozvedeli, že nový Civic príde do Európy niekedy medzi jarou a letom tohto roka.
Verziu Type R odlíšia obvyklé, ostrejšie doplnky, ako napríklad športové sedadlá, červené detaily a hliníková hlavica radiacej páky. Očakáva sa, že pohonná jednotka prejde podobnou evolúciou, ako exteriér modelu. Prepĺňaná jednotka „K20C1“ s priamym vstrekovaním bude pravdepodobne stále stačiť na konkurenčný Golf GTI. Vzhľadom na to, že už dnešný Type R sa náložou výkonu na prednej náprave blíži k hranici toho, čo dokáže automobil s predným náhonom zniesť, by sme ale viac výkonu, ako súčasných 320 koní, nečakali.