Japonci povedali áno autám bez spätných zrkadiel

132

Dizajnéri pri konštruovaní svojich konceptov vytvárajú niekedy až absurdné tvary spätných zrkadiel. Eliminácia rozmerov, či všemožné divoké tvary síce na koncepte dizajnovo vyzerajú lepšie no realita je trošku iná.

Väčšina sériovo vyrábaných vozidiel však musí kvôli legislatívnym podmienkam a bezpečnosti svoje zrkadlá upraviť tak, aby poskytli vodičovi adekvátny rozhľad a zaistili tak bezpečnosť. To znamená, že musia rozmerovo narásť.

Už dnes je však jasné, že vďaka kamerovým technológiám, ktoré sa čoraz viac a viac rozširujú už aj do modelov nižších tried, sa raz budeme na spätné zrkadlá dívať ako na historickú spomienku.

Minulý mesiac sa v Japonsku, ako v jednej z prvých krajín odsúhlasilo nahradenie štandardných spätných zrkadiel digitálnymi. Tým sa dostáva na miesto fakt, že aj vďaka tomuto rozhodnutiu sa otvára veľký trh pre technologické firmy a dodávateľov.
Okrem toho, že videozrkadlá vytvoria nový trh pre výrobcov, prinesú aj mnoho ďalších výhod. Lepšia spotreba, znížený aerodynamický odpor a samozrejme aj lepší vzhľad vozidla. Vďaka pokročilej technológii by sa mala taktiež zlepšiť viditeľnosť v zhoršených podmienkach a sledovanie mŕtveho uhla.

Prvým z dodávateľov digitálnych by mala byť spoločnosť Ichikoh. Prvým produktom by malo byť spätné zrkadlo, ktoré ma dvojitú funkciu. Kým jedna bude nahrádzať štandardné spätné zrkadlo, druhá posluži ako parkovacia kamera s optickou signalizáciou. Produkcia Smart Rear View Monitor, by mala odštartovať 28. júna. V Japonských vozidlách by sa táto technológia mala objaviť už v auguste.

V krajine vychádzajúceho slnka sa prvé “bezzrkadlové“ autá objavia v auguste. Okrem mnohých bezpečnostných funkcií zlepšia spotrebu aj vzhľad.