Hyundai omladil aj model i40

615
" "

Nový Hyundai i40 dostal prepracovanú prednú masku chladiča, ktorej súčasťou sú do určitej miery opticky voz rozširujúce horizontálne línie. Vo svetlometoch sa objavili LED-kové pásy, predný spojler bol mierne pozmenený a pribudli navyše aj ďalšie LED v spodných rohoch nárazníka. Vzadu v oboch karosárskych verziách prešli úpravou len svetlá, ktoré teraz pôsobia dospelejšie vďaka novej grafike. Iné veci ani nemalo zmysel meniť, nakoľko i40 dosahuje výborný koeficient odporu len 0,28, pre kombi je to 0,29.

Motorizácii sa facelift nedotkol, 1,7-litrový nafťák produkuje 115 k a 280 Nm alebo 141 k a 340 Nm. Menší benzín má objem 1,6 litra a disponuje výkonom 135 k, resp. 164 Nm. Najväčším spomedzi motorov je dvojliter GDI so 165 koňmi a 204 Nm. Každá verzia je kombinovaná s mechanickým “šesťkvaltom”, pre 2.0 GDI sa ponúka aj klasický šesťstupňový automat s meničom krútiaceho momentu. Avšak pre silnejšiu jedna-sedmičku bude dostupná i nová sedemstupňová dvojspojka, ktorá poputovala aj do novej i30.

Čo sa týka výbavy, nájdeme tu elektronicky nastaviteľné zadné tlmiče (len pre kombi), systém udržiavania auta v jazdnom pruhu, automatické vypínanie diaľkových svetiel v prípade oprotiidúceho auta a elektronicky ovládané kufrové dvere, ktoré ak detekujú v blízkosti kľúč (napr. vo vrecku), automaticky otvoria batožinový priestor. Z pohľadu podvozka pribudol systém, ktorý v zatáčkach pribrzďuje vnútorné predné koleso, čím napodobňuje samosvorný diferenciál pre lepší prejazd zákruty. Do kabíny si možno objednať 4,3-palcový TFT displej alebo vynovený navigačný systém so 7-palcovou dotykovou obrazovkou.

Dnešná veľká premiéra toho priniesla pomerne dosť vzhľadom na dĺžku časového úseku. Okrem novej karosárskej verzie modelu i20 a faceliftu Hyundaia i30 prišiel na rad aj model i40, ktorý taktiež prešiel modernizáciou.