Honda odhalila informácie ohľadom európskej HR-V

702

V októbri sme vám predstavili prototyp, ktorý bol odhalený počas parížskeho autosalóna. Tentokrát je tu však už produkčný model, ktorý poputuje do Ženevy.

Praktickosť podľa Hondy
Nová Honda HR-V dostala príjemný dizajn karosérie, pričom sa snaží zaujať akože kupé vzbudzujúcou kabínou. Napomáhajú jej v tom ukryté kľučky zadných bočných dverí. Podľa slov výrobcu má novinka poskytnúť najlepší priestor pre pasažierov v triede, konkrétne pre hlavu, ramená aj nohy. Objem batožinového priestoru je 453 litrov, po sklopení zadných sedadiel je to do úrovne okien 1 026 litrov.

Pre Hondu typické Magic Seats sa objavia aj v tomto modeli. Na prevoz dlhých predmetov sa naskytá možnosť sklopenia zadných i predného sedadla spolujazdca, vysoké veci možno prevážať v zadnej časti kabíny so zdvihnutými sedákmi. Túto variabilitu umožnilo presunutie palivovej nádrže pod predné sedačky.

Jeden na každej strane
Zážihové motory zastupuje iba 1,5-litrový atmosferický štvorvalec i-VTEC, ktorý disponuje slušným výkonom 96 kW (130 k). Medzi vznetovými sa nachádza len 1.6 i-DTEC s výkonom 88 kW (120 k). Oba sú štandardne spárované so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, benzín je navyše kompatibilný i s bezstupňovým automatom.

Slušná výbava
Na zozname výbavy novej Hondy HR-V je možné mať jeden z dvoch dotykových displejov Honda Connect (5 a 7 palcov). Cez ne možno ovládať operačný systém Android verzie 4.04. Obsahuje viaceré aplikácie, avšak cez internet si možno stiahnuť i množstvo ďalších z ponuky Honda App Centre. Infotainment navyše spolupracuje aj s WiFi, Bluetooth, HDMI, USB a MirrorLink-om.

Okrem základnej verzie sú ostatné štandardne vybavené balíkom Advanced Driver Assist System. Ten zahŕňa inteligentný tempomat, krízové brzdenie, varovanie pred čelnou zrážkou, sledovanie jazdných pruhov, dopravných začiek a i.

Japonská automobilka priniesla hotovú novú generáciu modelu HR-V do Európy.