Nová generácia Mustangu priniesla už niekoľko nových verzií vrátane pretekárskeho špeciálu GT3. Po novom k ním však pribudol aj vysokovýkonný Mustang z označením GTD!
Po predstavení pretekárskeho špeciálnu Ford Mustang GT3 v dizajnérskom štúdiu spoločnosti Ford prišiel generálny riaditeľ Jim Farley s myšlienkou, že Modrý ovál z neho musí čím skôr vytvoriť cestné auto. Ford Mustang GTD je kombináciou vysokého výkonu, ľahkej karosérie a prepracovanej aerodynamiky.

Dychberúca aerodynamika
Masívne krídlo visiace na C-stĺpiku prichádza s hydraulicky ovládaným systémom DRS na zvýšenie prítlaku v prípade potreby.

Prieduchy v predných blatníkoch a kapote pôsobia atleticky a vzbudzujú rešpekt. Pre tých, ktorí milujú extrémy bude dostupný voliteľný aerodynamický balík, ktorý ponúkne spodok karosérie z uhlíkových vlákien s hydraulicky ovládanými aktívnymi prednými klapkami.

GTD má rozchod takmer o 100 mm širší ako štandardný Mustang, čo spolu s masívnymi 325 mm širokými prednými pneumatikami zvyšuje priľnavosť a stabilitu v zákrutách.

Kupujúci majú na výber z 20-palcových kovaných hliníkových kolies alebo voliteľných horčíkových prvkov po vzore tých, ktoré “nosí” Mustang GT3. Hlavným poslaním Mustangu GTD je čas pod 7 minút na Nürburgringu, ktorý by ho dokazal umiestniť medzi európsku elitu (Porsche 911 GT2 RS, Mercedes-AMG GT Black Series).

Výkon až 800 koní
Pod kapotou sa nachádza prepracovaný 5,2-litrový osemvalec, ktorý je o niečo väčší ako ten, ktorý sa nájdete pod kapotou štandardného cestného Mustangu. Rozsiahle úpravy motora zahŕňajú aj dvojitý prívod vzduchu a výfuková sústava Akrapovič s aktívnou klapkou, ktorá je vyrobená z titánu.

Nachádza sa tu aj olejový systém so suchou vaňou, ktorého úlohou je udržať všetkých osem valcov dostatočne namazaných počas jazdy. Celkový výkon dosahujúci 800 koní robí z GTD doteraz najvýkonnejší Mustang, ktorý prekonáva Shelby GT500 a dokonca aj Ford GT!
Skromný interiér
Čo sa týka interiéru, GTD má bližšie k štandardnému Mustangu ako pretekárskemu špeciálu Mustang GT3, pričom si zachováva digitálne displeje a štandardný informačno-zábavný systém s funkciou bezdrôtovej aktualizácie. Štandardné sedadlá nahradili, škrupinové sedadlá od značky Recaro. Kufor a zadné sedadlá boli odstránené v mene zníženia hmotnosti.