Predstavenie nového Ferrari je vždy udalosť. No a predstavenie nového Ferrari s predĺženým rázvorom a veľmi špecifickým zoznamom príplatkovej výbavy môže znieť veľmi nezvyčajne, v tomto prípade však nejde o komfort posádky, ale výlučne o jazdné vlastnosti.
Aj keď sa to nemusí zdať na prvý pohľad, Ferrari skrátka maká na všetkom možnom. Okrem svojich produkčných automobilov má v zálohe aj arzenál pretekárskych áut, o ktorých konkurencieschopnosť na trati sa pravidelne stará.
Lepšie to už nejde
Privítajte poriadne vymastenú traťovú verziu modelu 488 GTB pre budúci ročník série GT3. Nesie meno Ferrari 488 GT3 EVO 2020 a je dostupná buď vo forme úplne nového auta alebo kitu pre aktuálny model. Z hľadiska funkčného dizajnu sa zmenil tvar prednej časti, ktorého úpravy sa sústredili na zvýšenie stability vozidla.
Ferrari deklaruje, že za jeho novým designom je až 18 000 hodín kalkulácií a počítačových simulácií, ktorým sekundovalo dlhodobé testovanie vo veternom tuneli. A přitom taková pitomost! Vzhľad nového pretekárskeho Ferrari sa totiž zmenil len minimálne – nasávací otvor v prednej časti je o niečo menší, čo však údajne podporilo stabilitu a prítlak prednej časti vo vysokých rýchlostiach.
Aerodynamické zmeny však nenastali len v prednej časti auta. Zmenil sa aj tvar zakončení zadného prítlačného krídla a predná časť dverí je teraz viac skosená. To všetko pomáha zlepšiť jazdnú dynamiku auta, ktorá oslňuje už teraz. Zaujímavosťou je predĺžený rázvor oproti modelu 488 GTE, z ktorého vychádza. Jeho predĺženie bolo nutné, aby sa pod karosériu auta zmestili väčšie pneumatiky.
Pridajte trocha ľahkosti
Inžinieri taktiež popracovali na znížení hmotnosti tohto špeciálu z prefíkaných dôvodov: čím je vozidlo ľahšie, tým väčšie závažia musíte podľa pravidiel použiť na vyváženie vozidla. S týmto závažím však môžete relatívne voľne pohybovať, čo znamená možné nižšie ťažisko. A to sa opäť pretaví do lepších výsledkov na trati. Optimalizované boli aj ďalšie dynamické ovládacie prvky vozidla – napríklad manažment trakcie a ABS.
Jedna z mála vecí, ktorých sa úpravy fyzicky nedotkli (lebo ani nemuseli) je motor. Pod kapotou stále zostáva twin-turbo V8 s 90° rozovretím valcov, 3,9 litrami objemu a až 600 konskými silami výkonu. To však neznamená, že úpravami neprešiel napríklad manažment motora, ktorý má teraz prinášať jemnejší nástup krútiaceho momentu a lepšiu spoľahlivosť.
Trocha iné príplatky
Vozidlo je ďalej vybavené novými sedadlami podľa poslednej smernice FIA, ktoré automobilka vyvinula v spolupráci so spoločnosťou Sabelt. Pre varianty GT3 a GTE sú sedadlá rovnaké, pričom vážia o 2,4 kilogramu menej. Pre prípadných záujemcov si Ferrari prichystalo ešte balíček “24H/Endurance package” s prídavnými svetlometmi, rýchlospojkami pre doplnenie oleja a chladiacej kvapaliny, karbónovou spojkou, brzdičmi z verzie GTE a oceľovými maticami kolies.
Ak by vás ešte zaujímalo, čo všetko môžete mať v pretekárskom aute za príplatok, ide napríklad o senzory hladiny chladiacej kvapaliny či hladiny doplnenia paliva s hlásením stavu. Na svoje si však prídu aj tí, ktorí chcú poriadne vidieť: príplatkové LED svetlomety so svietivosťou až 4500 luménov to určite umožnia.