Fandíte Super Bowlu? Aj automobilky! Toto sú ich tohtoročné reklamy

1042

Reklamy sú významnou súčasťou Super Bowlu. Automobilky si túto športovú udalosť roka nenechajú ujsť.

Super Bowl je každoročné vyvrcholenie marketingového snaženia spoločností pôsobiacich v USA. Najsledovanejšie športové podujatie za oceánom privádza pred obrazovky viac ako sto miliónov divákov a byť súčasťou “reklamného brejku” si nikto nechce nechať ujsť. Teda nikto, kto si to môže dovoliť. Za 30 sekúnd vysielacieho času si televízia účtuje 5,6 milióna dolárov, a preto si zadávatelia reklamy dávajú sakramentsky záležať, aby práve ich reklama zanechala dojem. Prinášame vám automobilové reklamy 55. ročníka tohto športového šialenstva tu, na jednom mieste.

Jeep: The Middle

Táto reklama je výnimočná. V hlavnej roli sa totiž nachádza spevák Bruce Springsteen, pre ktorého je to veľmi výnimočná situácia. Dostať tohto Američana do svojho spotu je totiž takmer nemožné.

General Motors: No way Norway

Komik Will Farrel sa v tomto klipe spočiatku veľmi americky náváža do Nórska za to, že dominujú v elektromobilite. Naviedol svojich priateľov, aby na svojich amerických elektromobiloch vycestovali do Nórska a ukázali im, čo to znamená nová Amerika. Reklama má celkom vtipné vyvrcholenie.

Cadillac: ScissorHandsFree

Nožnicovoruký Edgar (správne, Edgar!) to v živote nemá ľahké. Kvôli svojmu postihnutiu nemôže žiť normálny život. Našťastie, elektrický Cadillac LYRIQ prináša autonómnu jazdu. Šoférovať tak môžete aj bez rúk.

Ford: Finish Strong

Podľa mňa asi najsilnejšie automobilové reklamy prichádzajú teraz. Jednu z nich uviedol Ford. Asi ste si všimli, že aj u nás spoločnosti stále viac propagujú hodnoty a nie produkty. Takzvaný CSR marketing je často efektívnejší, pretože spája značku s dobrom. A robiť dobre, to je dobré, nie? Lepšie ako pozerať o nejakých nožniciach na rukách…

Toyota: Jessica’s Long Story

Ďalšia dojímavá reklama pochádza z Japonska. Toyota vo svojej reklame rozpráva príbeh paralympioničky Jessicy Longovej. Hovorí o tom, že každý si zalúži šancu a ľudia by nemali byť odsudzovaní hneď od začiatku.