Reklamy sú významnou súčasťou Super Bowlu. Automobilky si túto športovú udalosť roka nenechajú ujsť.
Super Bowl je každoročné vyvrcholenie marketingového snaženia spoločností pôsobiacich v USA. Najsledovanejšie športové podujatie za oceánom privádza pred obrazovky viac ako sto miliónov divákov a byť súčasťou “reklamného brejku” si nikto nechce nechať ujsť. Teda nikto, kto si to môže dovoliť. Za 30 sekúnd vysielacieho času si televízia účtuje 5,6 milióna dolárov, a preto si zadávatelia reklamy dávajú sakramentsky záležať, aby práve ich reklama zanechala dojem. Prinášame vám automobilové reklamy 55. ročníka tohto športového šialenstva tu, na jednom mieste.
Jeep: The Middle
Táto reklama je výnimočná. V hlavnej roli sa totiž nachádza spevák Bruce Springsteen, pre ktorého je to veľmi výnimočná situácia. Dostať tohto Američana do svojho spotu je totiž takmer nemožné.
General Motors: No way Norway
Komik Will Farrel sa v tomto klipe spočiatku veľmi americky náváža do Nórska za to, že dominujú v elektromobilite. Naviedol svojich priateľov, aby na svojich amerických elektromobiloch vycestovali do Nórska a ukázali im, čo to znamená nová Amerika. Reklama má celkom vtipné vyvrcholenie.
Cadillac: ScissorHandsFree
Nožnicovoruký Edgar (správne, Edgar!) to v živote nemá ľahké. Kvôli svojmu postihnutiu nemôže žiť normálny život. Našťastie, elektrický Cadillac LYRIQ prináša autonómnu jazdu. Šoférovať tak môžete aj bez rúk.
Ford: Finish Strong
Podľa mňa asi najsilnejšie automobilové reklamy prichádzajú teraz. Jednu z nich uviedol Ford. Asi ste si všimli, že aj u nás spoločnosti stále viac propagujú hodnoty a nie produkty. Takzvaný CSR marketing je často efektívnejší, pretože spája značku s dobrom. A robiť dobre, to je dobré, nie? Lepšie ako pozerať o nejakých nožniciach na rukách…
Toyota: Jessica’s Long Story
Ďalšia dojímavá reklama pochádza z Japonska. Toyota vo svojej reklame rozpráva príbeh paralympioničky Jessicy Longovej. Hovorí o tom, že každý si zalúži šancu a ľudia by nemali byť odsudzovaní hneď od začiatku.