Zvonka sa toho až tak veľa nezmenilo, zásadnejšie zmeny čakajú pod kapotou. Dacia Duster dnes podstúpila facelift v rámci polovice svojho výrobného cyklu a vyzerá to, že o aktuálnom stave koncernu Renault prezrádza viac, ako by spoločnosť chcela, jedným jednoduchým detailom.
V podstate ide o jednoduchý facelift, Renault si však neustriehol jednu vec.
Kde je nové logo?
Reč je o novom logu značky, ktoré síce bolo predstavené s velkou pompéznosťou a všetky komunikáty automobilky Renault a Dacia ho promptne prevzali, na sériovom modeli nového Dusteru (ktorý neprichádza až tak náhle po zmene loga) by sme však stále našli starší, strieborno-modrý odznak Dacia. Modernejšie logo sa na sériové automobily začne používať až v druhej polovici budúceho roka.
Renault tým budí dojem, že celý rebranding automobilky v rámci stratégie “Renaulution” bol spichnutý tak trocha na rýchlo. Tieto otázky v nás vyvolala už zakamuflovaná “predpremiéra” elektrického Meganu, ktorý sa ako prvé auto pýšil novým, čiernobielym logom – škoda len, že to vyzeralo veľmi neprirodzene, akoby celé auto niekto navrhoval pre pôvodný, väčší znak, keď v poslednom štádiu vývoja niekto povedal, že “tam kámo fakt musí ísť ten nový znak, lebo”. Na pripomenutie:
Ľahké zmeny, viac nič
Naspäť však k Dusteru. V exteriéri dostalo omladené SUV nový, oranžový lak a mierne upravené boli aj svetlomety s novým LED podpisom pre denné svietenie v tvare Y. Ide o podobnú grafiku, akú by sme našli napríklad na novom Logane. Duster je prvým sériovým autom Dacia, ktoré dostalo LED smerové ukazatele, LED sa presunuli aj na miesta osvetlenia poznávacej značky. Menej wattov, viac eko!
Myslelo sa však aj na aerodynamiku. Novovyvinuté 16- a 17-palcové disky kolies testované v aerodynamickom tuneli sú aerodynamickejšie ako predchádzajúce a pomáhajú verzii s pohonom všetkých kolies vypúšťať o 5,8 gramu CO2 na kilometer menej.
Tento cieľ bolo možné dosiahnuť aj vďaka novému zadnému spojleru. Zmeny zvonka završujú chrómované prvky v prednej maske.
Palubná doska bola prepracovaná tak, aby vyhovovala novému informačno-zábavnému systému s osempalcovou dotykovou obrazovkou. Môže to byť lacné auto, ale nový Duster ponúka okrem obvyklej zabudovanej navigácie aj bezdrôtové systémy Android Auto a Apple CarPlay. Disponuje dokonca obrazovkou pre terénnych fajnšmekrov so sklonomerom, výškomerom, kompasom a ďalšími veličinami drsnosti.
Nové sú aj opierky hlavy, prevzaté sú z Loganu a Sandera, ktoré si ich zase požičali od Clia najnovšej generácie. Čalúnenie sedadiel bolo tiež prepracované, zatiaľ čo nová vysoká stredová konzola dostala širokú lakťovú opierku, ktorá sa posúva dozadu o 70 milimetrov. Obsahuje úložný priestor s objemom 1,1 litra a dvojicu USB portov u drahších verzií.
Dvojspojka v Dacii
Najdôležitejšou zmenou pod kapotou je prijatie šesťstupňovej dvojspojkovej automatickej prevodovky. Prevodovka EDC je však k dispozícii iba v kombinácii s pohonom predných kolies a benzínovým motorom s výkonom 150 koní.
Ak potrebujete pohon 4×4, ten istý výkon môžete prostredníctvom šesťstupňového manuálu posielať na obe nápravy. Šesťstupňový manuál je štandardom aj pre TCe 90 a TCe 130, ktoré sú určené iba pre prednokolku. Je tu aj nafta: agregát DCi 115 taktiež pracuje so šesťstupňovým manuálom.
O hybridnom pohonnom ústrojenstve nateraz nie je ani slovo, zákazníci s obmedzeným rozpočtom sa však môžu rozhodnúť pre Duster ECO-G 100 (u nás pravdepodobne Duster TCe 100 LPG) vybavený 50-litrovou nádržou na skvapalnený ropný plyn (LPG), ktorá je nainštalovaná tam, kde by ste bežne našli rezervné koleso.
Má rovnaký batožinový priestor ako benzínový model a ponúka lepší dojazd ako doteraz, zatiaľ čo pri tradičnom benzínovom motore znižuje emisie CO2 o 9,5 percenta. Dvojpalivová verzia využíva záruku výrobcu a má rovnaké intervaly údržby ako bežný Duster.