Dacia mení stratégiu aj logo! Predstavuje koncept Bigster, veľké a sexy SUV

16305

Podľa nedávno oznámeného strategického plánu skupiny Renault „Renaulution“ sa Alpine stáva značkou pre elektromobilitu a spája sily s Lotusom, aby vyvinul utlimátny elektrický športiak a zarobil závideniahodnú kopu peňazí. V revolúcii od Renaultu sa však nezabudlo ani na Daciu a Ladu!

“Renaulution” je nová stratégia spoločnosti Renault, ktorú predstavil nový šéf spoločnosti Luca de Meo. Treba povedať, že v automobilke nezostane skutočne ani kameň na kameni!

Zdroj: TS Dacia
Zdroj: TS Dacia

Nové logo?!

Rumunská značka sa v nasledujúcich rokoch rozšíri pridaním troch nových modelov, z ktorých jeden bude pôsobiť v segmente C. Asi nikoho neprekvapí, že tento model dostane tvar veľkého SUV.

Zdroj: TS Dacia
Zdroj: TS Dacia

Model Bigster, ako ho nazvala rumunská automobilka, sa počas oficiálneho predstavenia plánu Renaulution v krátkej podobe predstavil ako koncept. Vyzerá drsnejšie, robustnejšie a pretechnizovanejšie ako menší Duster. Nie je to vôbec škoda, nové auto vyzerá veľmi sebavedomo, moderne a zároveň vlastne celkom jednoducho na výrobu. Čo je však asi podstatnejšie – na prednej kapote tróni úplne nové logo automobilky, ktoré z pôvodného nenechalo absolútne nič. Či je však nový znak skutočne prvkom, ktorý bude automobilka reálne používať, v tento moment ešte nevieme.

Zdroj: TS Dacia
Zdroj: TS Dacia

SUV bude mať 4,6 metra na dĺžku, čo je zrhuba o 28 centimetrov viac ako má Duster. Kompaktné SUV je skonštruované tak, aby vyhovovalo hybridným a alternatívnym pohonným jednotkám, pričom druhá kategória bude pravdepodobne naznačovať skvapalnený ropný plyn (LPG) a / alebo stlačený zemný plyn (CNG).

Väčšiu Daciu budú nasledovať dva nové modely, jeden nabudúci rok a druhý až v roku 2024. Cieľom skupiny Renault je nadviazať pevnejší vzťah medzi Daciou a Ladou s cieľom znížiť náklady, najmä znížením počtu platforiem zo štyroch na jedinú. Výrazne by sa však mal  zmenšiť aj počet ponúkaných štýlov karosérie.