Citroën predstavil najnovšiu generáciu modelu C3!

767
Zdroj: Citroën

Citroën e-C3 prináša nový dizajn exteriéru, nové logo a taktiež prechádza zo spaľovacích motorov na plne elektrický pohon.

Model založený na platforme Smart Car od spoločnosti Stellantis prichádza s úplne novým dizajnovým jazykom v porovnaní so svojím predchodcom. Citroën e-C3, ktorý bol ešte donedávna malým hatchbackom do mestskej džungle sa teraz stáva malým elektrickým crossoverom.

Zdroj: Citroën
Zdroj: Citroën

Nový dizajnový jazyk

Najviac vizuálnych zmien sa udialo najmä v prednej časti vozidla, nachádza sa tu nová maska, robustnejší nárazník a kapota, nové oválne logo a predné svetlá v tvare písmena C.

Zdroj: Citroën
Zdroj: Citroën

Z bočného profilu je možné vidieť vysokú líniu strechy a zliatinové kolesá umiestnené čo najviac k okrajom blatníkov.

Zdroj: Citroën
Zdroj: Citroën

V zadnej časti sa nachádzajú nové zadné svetlá prepojené čiernym lesklým dekoratívnym pásom, pričom v jeho strede je umiestnené nové oválne logo. Okrem toho tu však nájdete aj malý strešný spojler. Rozmermi je e-C3 takmer rovnaký ako jeho predchodca, zmenila sa však výška, ktorá narástla o 100 mm. Pri uvedení na trh budú k dispozícii tri odtiene – oranžová, neónovo-zelená a biela, Citroën vsak potvrdil plány na rozšírenie palety farieb.

 

Zdroj: Citroën
Zdroj: Citroën

Viac priestoru v interiéri

Priestranný interiér crossoveru e-C3 ponúka dodatočnú výšku 30 mm nad hlavami pasažierov, priestor pre nohy sa vpredu zväčšil o 21 mm, vzadu sa zväčšil o 19 mm.

Zdroj: Citroën
Zdroj: Citroën

V strede palubnej dosky je umiestnený 10,25-palcový displej infotainmentu, ktorý je súčasťou voliteľnej výbavy. V základnej výbave je nahradený head-up displejom a nabíjacími dokmi na smartfóny. Infotainment disponuje množstvom digitálnych funkcií vrátane bezdrôtoveho Wi-fi, ktoré umožňuje prepojenie smartfónu s aplikáciami Apple CarPlay a Android Auto.

 

Zdroj: Citroën
Zdroj: Citroën

Spaľovacie motory sú už minulosťou

Najdôležitejšie zmeny sú však pod kožou. Spaľovacie motory starého modelu sú teraz nahradené čisto elektrickým pohonom. e-C3 využíva 44-kWh lítium-ferofosfátovú batériu s dojazdom 320km na jedno nabitie. Výkon pochádza zo 113-koňového elektromotora umiestneného na prednej náprave. Nabitie batérie z 20 na 80% potrvá na 7 kW nabíjačke trvá približne štyri hodiny. Prejdite na rýchlonabíjaciu stanicu s jednosmerným prúdom s výkonom 100 kW a čas strávený nabíjaním sa skráti na 30 minút.