Čínska Škoda Rapid dostala facelift. Má motor, ktorý tu nutne potrebujeme!

5494
Zdroj: Škoda

Kým na našom trhu model Škoda Rapid ukončil svoju púť, v Číne sa dočkal modernizácie. U nás ho nahradil hatchback Scala, ktorý sa snaží v zákazníkoch vzbudiť emócie. S tým by však u nás v prípade konzervatívnych záujemcov nemal problém ani Rapid, a to len vďaka tomu, čo má pod kapotou.

Je pravda, že Škoda Rapid sa na hatchback Scala z dizajnérskeho hľadiska nechytá ani len omylom. Taktiež ju dostanete len v štyroch odtieňoch, a to v modrej, béžovej, striebornej a bielej, podobne ako moderné kuchynské spotrebiče.

Zdroj: Škoda
Zdroj: Škoda

Rapid Spaceback však dostanete v žltej, červenej alebo bielej. Čo vás však môže šokovať, je možnosť výberu z dvoch farebných prevedení interiéru. Dostanete ho v čiernej alebo čierno-hnedej. To je vzrúšo! Čo?

„Domáce“ podmienky

Škoda Rapid je v Číne v niektorých ohľadoch skutočne iná. Kým majú „naše“ verzie multimediálne systémy Swing, Bolero alebo Columbus s roky známym rozhraním, čínska verzia má nový infotainment systém od firmy Banma, spoločného podniku Alibaba Group a SAIC Volkswagen. Najvýraznejším rozdielom je ale ponuka motorov. Tá je v prípade modelov Škoda Rapid veľmi skromná a zahŕňa len jedinú jednotku. Tou je atmosférický benzínový motor MPI s objemom 1,5 litra.

Zdroj: Škoda
Zdroj: Škoda

Škodu Rapid a Rapid Spaceback poháňa benzínový motor MPI s objemom 1,5 litra. Motor je kompletne vyrobený z ľahkej zliatiny hliníka a disponuje výkonom 82 kW/111 k a maximálnym krútiacim momentom 145 Nm. Vyberať je možné medzi päťstupňovou manuálnou a šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Vďaka priemernej spotrebe 5,6 litrov na 100 kilometrov a nízkym emisným hodnotám spĺňa pohonná jednotka prísnu emisnú normu China VI b, ktorá je záväzná od júna 2023.

Máme za čím smútiť?

Na jednej strane áno, no na druhej strane je to na debatu. Čínsky Rapid Spaceback má totiž objem batožinového priestoru na úrovni 372 litrov, čo je pri objeme kufra 467 litrov v modeli Scala až úsmevné. Z hľadiska motorov je tu však jeden otáznik. Totiž, len jediná značka mala dostatok odvahy na to, aby pustila na trh model s veľkým atmosférickým benzínovým motorom bez priameho vstreku paliva, filtra pevných častíc a akejkoľvek elektrifikácie.

Zdroj: Škoda
Zdroj: Škoda

Tieto motory sú totiž ideálne na krátke trasy, sú konštrukčne jednoduché, nepracujú s vysokým tlakom, nepodliehajú karbonizácii a majú tendenciu byť vysoko spoľahlivé. Takéto jednotky sú teda pripravené žiť na čínskom trhu od roku 2023 až na neurčitý čas. Je to síce sci-fi, no vôbec by sme sa nebránili tomu, pokiaľ by sa jednoduché motory, akým je napríklad 1.5 MPI, vrátili do základných modelov európskej ponuky Škody.