Neviem ako vy, ale ja si myslím, že veta “kúpte si crossover v predpredaji” dokonale vystihuje rok 2020. A čo by sme boli za motoristické médium, keby sme vás o túto radosť ukrátili. Dámy a páni: Ford Puma pozná svoje slovenské ceny!
Dosť bolo EcoSportu, konečne prichádza Puma. Nie je to však štíhle kupé ako v deväťdesiatych rokoch, pretože všetky decká deväťdesiatok vyrástli a založili si rodiny. A začali byť ekonomicky činné!
Kto skôr príde, kupuje lacnejšie
Poďme pekne poporiadku. Nová Puma sa predstaví najprv v dvoch špeciálnych edíciách First Edition a First Edition Plus. Obe vychádzajú z výbavového stupňa Titanium, ale predávajú ho za menej peňazí – konkrétne 18 690 € za prvú menovanú výbavu s motorizáciou 1,0 EcoBoost s 92 kW (125 k).
First Edition Plus začína na 19 990 € za základný EcoBoost. V prípade tejto výbavy premiéruje aj mild-hybridný systém mHEV za 20 590 €. Áno, tieto čísla sa nemusia javiť ako najmenšie, no Puma je už v základe veľmi dobre vybavená. First Edition Plus pridáva k výbave ešte automatickú klimatizáciu, vyhrievané čelné sklo a volant, vyhrievané predné sedadlá, automatické stmievanie vnútorného spätného zrkadla alebo dažďový senzor.
Fakt bohatý základ
Po vypredaní prvých edícií sa ustáli ponuka výbavy Pumy na štyroch úrovniach: Titanium, Titanium X, ST-Line a ST Line X.
Už základné Titanium ponúkne veci ako asistenčné systémy pre jazdu v jazdných pruhoch LDW a LKA, rozpoznávanie dopravných značiek, LED stretávačky s denným svietením, navigačný systém SYNC 3 či manuálnu klimatizáciu.
Titanium X dostane navyše automatickú klimatizáciu, audio Bang & Olufsen, dažďový senzor a stmievateľné vnútorné zrkadlo. ST – Line dostane digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 12,3″, bezkľúčové štartovanie, nálož červeného prešívania a čiernu stropnicu.
Vrcholom ponuky (aspoň zatiaľ) bude ST – Line X, ktorý už bude jazdiť na 18″ diskoch, interiér vychladí automatickou klimatizáciou a vychladenú posádku zabaví audiosystémom Bang & Olufsen s 10 reproduktormi.
Trikrát EcoBoost
Čo sa týka motorizácií, spočiatku sa bude Puma spoliehať na litrové EcoBoosty v rôznych prevedeniach. Základná jednotka má 92 kilowattov, stredná motorizácia s mild-hybridným systémom má výkon zhodný.
Vrchol ponuky vytvorí variant 1,0 mHEV so 114 kilowattmi (155 koňmi). Všetky motory (zatiaľ) spolupracujú výhradne so šesťstupňovými manuálmi.
Mnohí pri predstavení novej Pumy vraveli, že toho slávneho mena je na malý crossover celkom škoda. Po bližšom pohľade však uznávam, že Puma môže dávať celkom zmysel. Čo si o tom myslíte vy?
Motor | Titanium | Titanium X | ST - Line | ST - Line X | First Edition | First Edition Plus |
---|---|---|---|---|---|---|
1,0 EcoBoost 92 kW/125k [M6] | 21490 | 23790 | 18690 | 19990 | ||
1.0 EcoBoost mHEV 92 kW/125 k [M6] | 22090 | 24390 | 23490 | 25790 | 20590 | |
1.0 EcoBoost mHEV 114 kW/155 k [M6] | 25690 | 24790 | 27090 |
NEPREHLIADNITE: