Ceny Octavie na pranieri: Ponúkne za viac peňazí väčšiu hodnotu?

1088

Nová Škoda Octavia už pozná svoje slovenské ceny! Tie vyvolali u mnohých fanúšikov značky rozpačité reakcie, nakoľko cenníková cena 4. generácie poskočila od tej končiacej nahor rádovo o 2 až 3 tisícky eur. Škandalózne titulky však nie sú na mieste: dali sme si tú námahu a pozreli sa na to, čo za mierne vyššiu cenu dostane zákazník navyše. A nie je toho málo!

Octavia je na našom trhu stálicou, to je bez debaty. Tento titul si vyslúžila najmä preto, lebo už 24 rokov ponúka výborný pomer medzi cenou a hodnotou, ktorú za svoje peniaze dostanete. Bude však tento trend pokračovať aj naďalej?

Nielen drahšia, ale aj lacnejšia

Pohľad do cenníka najnovšej Octavie odhaľuje základnú cenu 17 790 €. Jej výbava ponesie tradičný prívlastok Active a dostane trojvalec 1,0 TSI s výkonom 81 kW (110 k). K zákazníkom sa však dostane až od júla 2020. Nebude obsahovať moderné vychytávky, ako napríklad virtuálny kokpit či automatickú klimatizáciu. V prípade verzie Active sa síce budete musieť uspokojiť s manuálnou klímou, dostanete však udržiavanie v jazdnom pruhu Lane Assist, ktoré bude povinnou výbavou áut v Európe až od roku 2022.

Škoda Octavia AUTOGRÁTIS

Nás však zaujíma trocha iná Octavia. Presnejšie výbava Ambition, ktorá je dostupná na objednávku už teraz. S motorom 1,5 TSI 110 kW a šesťstupňovou prevodovkou začína na 22 760 €. Rovnaký výbavový stupeň a motorizácia pri predošlej generácii znamenali cenovku 21 340 €, čo je na prvý pohľad rozdiel až 1420 €.

Škandál? Nemyslíme si

Nová Octavia Ambition totiž v štandarde ponúka prvky, za ktoré ste si museli predtým nemálo priplácať. Lane Assist, virtuálny kokpit, podpora Smartlink+, vyhrievanie predných sedadiel či bezkľúčové štartovanie Kessy Go… Toto všetko máte v novej Octavii štandardne. A teraz naozaj pozor! Ak by ste si podobne nakonfigurovali Octaviu 3. generácie, museli by ste si dokonca pár eur oproti novinke priplatiť!

Ak by sme sa pozreli na iné motorizácie, situácia hrá skutočne v prospech končiaceho modelu. Vďačí za to najmä inej ponuke motorov. Ak sa totiž dnes rozhodnete pre slabší turbodiesel, motor 1,6 TDI už v ponuke nenájdete – zastúpilo ho väčšie 2,0 TDI s rovnakým výkonom, no krútiacim momentom o 50 newtonmetrov vyšším. Zaplatíte zaň 23 570 €, čo je asi o 240 eur viac ako za predchádzajúcu generáciu – dostanete však podstatne viac sily.

Škoda Octavia AUTOGRÁTIS

Nemôžeme sa tváriť, že zmenami neprešiel ani najsilnejší turbodiesel z ponuky. Jeho výkon zostal identický, no z hľadiska krútiaceho momentu si polepšil o 20 newtonmetrov na výsledných 360. Aj tu sa zmenila cena – za novú Octaviu so 110 kW (150 k) a  jednotkou 2,0 TDI zaplatíte presne o 229 € viac ako doteraz, čiže 27 341 €.

Škoda Octavia AUTOGRÁTIS

Za pokrok sa platí

Áno, za výbavu Style si priplatíte viac. Letmý pohľad do cenníka dokonca prezradí sumy vyššie približne o 2600 – 2800 eur. V štandarde však teraz dostanete kedysi príplatkové prvky ako systém Columbus s 10” displejom, parkovacie senzory, Lane Assist a ambientné osvetlenie interiéru. Úplne nové sú Matrix LED svetlomety, ktoré sú vo výbave Style štandardnom, pričom odchádzajúca generácia ich ani neponúkala. Ušetríme vám nahadzovanie do excelovej tabuľky: rovnako nakonfigurovaná Octavia je pri motore 1,5 TSI a manuálnej prevodovke drahšia o približne 180 €.

Škoda Octavia AUTOGRÁTIS

Pri turbodieselovom dvojlitri narástla cena asi o 430 € v slabšom variante, resp. 420 € v silnejšej konfigurácii a s automatom DSG. Ten je však nový a pracuje s komfortnejšou technológiu shift-by-wire.

Škoda Octavia AUTOGRÁTIS

Príde vám to ešte stále také hrozné? Nám ani nie. Netreba zabudnúť, že dostanete auto na novej platforme s úplne novou súčasnou technológiou. My napokon zostávame len zvedaví, ako sa s ňou nová Octavia predvedie na ceste a akú cenovú taktiku zvolí Škodovka pre jej športovejší variant RS.

NEPREHLIADNITE: