Cactus zachraňuje planétu

821

Citroën C4 Cactus AIRFLOW 2L prichádza so zámerom priniesť klientom efektívne riešenia na zníženie prevádzkových nákladov a ekologickej záťaže spôsobenej využívaním vozidla. Vyznačuje sa nápaditým dizajnom, nízkou hmotnosťou a úspornou prevádzkou. Okrem toho má však aj mimoriadne vysoké ambície. Jeho zámerom je vytvoriť príťažlivé a technologicky vyspelé vozidlo, ktorého tvary by znižovali aerodynamický odpor a prispievali k znižovaniu spotreby.

Niektoré dizajnové prvky boli upravené a ďalšie prispievajú k lepšiemu prúdeniu vzduchu okolo auta. Na vozidle sa nachádzajú dva druhy aerodynamických dielcov. Medzi tie s premenlivým tvarom patrí nový predný nárazník s troma otvormi na vstup vzduchu. Podľa aktuálnych potrieb sa otvárajú a uzatvárajú, aby zabezpečili ideálne chladenie motora a kládli čo najmenší odpor. Na bokoch zadnej časti karosérie sa nachádzajú výsuvné deflektory, ktoré usmerňujú prúdenie vzduchu okolo vozidla a disky kolies navyše disponujú zasúvacími plochami, ktorých poloha sa mení v závislosti od aktuálnej odstredivej sily. Na vozidle sú obuté najnovšie 19-palcové pneumatiky s označením Tall&Narrow (vysoká bočnica a úzka styčná plocha). Tie zlepšujú energetickú účinnosť vozidla vďaka ultra nízkemu valivému odporu a lepšiemu obtekaniu vzduchu. Ich veľký priemer, ktorý pohlcuje nerovnosti cesty, tiež prispieva k vyššiemu komfortu. Strecha bola predĺžená a do zadného nárazníka bol integrovaný deflektor, ktorý slúži na minimalizovanie turbulencií za vozidlom.

Namiesto bežných spätných zrkadiel sú tu kamery, ktoré ľahšie rozrážajú vzduch a spodná časť vozidla je kompletne zakrytá, aby nedochádzala k zbytočnému treniu. Štandardné svetlomety boli nahradené LED technológiou, pretože ich nízka energetická náročnosť prispieva k už beztak nízkej spotrebe paliva.

Pre jeho maximálnu úsporu sú k dispozícii tri prevádzkové režimy:
· Režim Air (bez-emisný), v ktorom namiesto benzínového spaľovacieho motora zabezpečuje pohon motor na stlačený vzduch.
· Benzínový režim, kedy pracuje iba spaľovací motor.
· Kombinovaný režim, ktorý využíva výkon spaľovacieho motora a motora na stlačený vzduch.

Využitie technologických výdobytkov umožnilo dosiahnutie spotreby 2l/100 km a v najbližšej dobe tak stanovilo smer pre vozidlá podobné C4 Cactus.

Na parížskom autosalóne Citroën predstaví štúdiu C4 Cactus AIRFLOW 2L, ktorá odhaľuje tvary a technológie zamerané na drastické zníženie prevádzkových nákladov spojených so spotrebou nižšou ako 2 l/100 km.