Bugatti Veyron je po desiatich rokoch vypredané

1050

Bugatti Veyron prišlo pred takmer 10 rokmi. V roku 2005 prišlo s výkonom presahujúcim 1 tisíc konských síl a možnou maximálnou rýchlosťou cez 400 km/h. Vďaka týmto parametrom sa Veyron navždy zapísal do pamäti automobilovej verejnosti a stala sa z neho legenda. Dnes už síce na svete existujú oveľa brutálnejšie a silnejšie stroje, Bugatti Veyron je však pravdepodobne čiastočne a nepriamo zodpovedný za ich vznik.

Počas minulej dekády bol tiež presne stanovený limit, v akom počte exemplárov model Veyron automobilka Bugatti vyrobí. Nedávno bol predaný voz s číslom 450, čím sa uzatvára jedna etapa značky Bugatti. Tú ďalšiu má otvoriť typ Chiron, ktorý sa momentálne ešte len vyvíja.

Špeciálny, posledný kus zvaný La Finale je vyhotovený v bordovo-čiernej farebnej kombinácii s tmavočervenými diskami, čím má odkazovať na úplne prvý vyrobený Veyron EB 16.4 stojacom po jeho boku na fotografiách. Interiér je pre zmenu polstrovaný béžovo-červenou kožou. Ide o kupé verziu Grand Sport Vitesse, ktorej výkon siaha na úroveň 1 200 koní (883 kW) a 1 500 Nm. Tieto parametre samozrejme poskytuje objemný 8,0-litrový šesťnásťvalec do W so štyrmi turbami. O prenos síl na všetky kolesá sa stará sedemstupňová prevodovka DSG, za pomoci ktorej dokáže Veyron dosiahnuť stovku len za 2,6 s. Maximum je až 410 km/h.

Ak sa chystáte na zajtrajší ženevský autosalón, tento jedinečný skvost tam nájdete tiež. Po výstavnej premiére poputuje za zákazníkom na Strednom východe.

Končí sa jedna éra a čoskoro sa začne úplne nová. Bugatti Veyron s výrobným číslom 450 bol konečne predané.