Bugatti Divo: 1500 koní s vášňou pre zákruty

1707

Máme tomu rozumieť tak, že modely Bugatti doteraz trpeli v zákrutách? To je pri autách s cenovkou luxusnej vily doslova neprijateľné. Ono to tak celkom nie je. Bugatti Divo má byť ultimátne Bugatti, s vášňou pre kľukaté cesty.

Existujú dva typy automobilový nadšencov. Takzvaní “rovinkári“ s vášňou pre dosiahnutie čo najvyššej rýchlosti s následným zdieľaním inkriminujúcej fotografie tachometra na sociálnych sieťach a skutoční vodiči. Do druhej kategórie patria milovníci nie len pozdĺžneho ale aj priečneho gravitačného preťaženia. No a čuduj sa svete, do tejto kategórie ľudí patrí aj zopár milionárov.

DIVOké kone

Za pravým uchom vodiča beží aj naďalej unikátna jadrová bomba s objemom 8 litrov na 16 valcov. Ikonický motor W16 zdieľa Bugatti Divo so svojím elegantným bračekom menom Chiron.

Pokiaľ teda príde na pretras výkon a čísla ktoré produkuje tento popierač fyzikálnych zákonov, aj naďalej nám smrteľníkom zostáva stáť rozum. Šprint na stovku je hotový za 2,4 sekundy a maximálny výkon dosahuje 1102 kW/1500 koní a maximálne zrýchlenie postojí na „rozumných“ 377 km/h.

Príliš málo?

Práve to je pointou najnovšieho multimiliónového Bugatti. Nemá byť ultra efektívne z hľadiska aerodynamiky a rezania diery do hustého vzduchu vo vysokej rýchlosti. Aj z toho dôvodu sa zastaví zrýchlenie „klzkejšieho“ Chironu o celých 40 km/h neskôr. Francúzi postavili Divo a Chiron na štartovaciu čiaru okruhu Nardò v Taliansku a „zbrusunová“ beštia s krídlom na zadku doletela do cieľa o 8 sekúnd skôr, než jej súrodenec.

V Bugatti sa teda zaoberali s tým, ako vyslať čo najefektívnejším spôsobom 1500 koní okolo okruhu. Divo si teda prešlo kompletným prepracovaním podvozku a odpruženia, za účelom agilnejšieho ovládania. Taktiež pribudli ľahšie disky kolies, menej zvukovej izolácie a kryt medzichladiča z uhlíkových vlákien. Úspora hmotnosti? Smiešnych 35 kilogramov.

Nie je kilogram ako kilogram

Hmotnosť samotného stojaceho Diva sa teda od najrýchlejšieho „sériového“ Bugatti príliš nelíši. Keď sa však okruhová zbraň hromadného ničenia rozbehne, jeho aerodynamické prvky vyprodukujú až o 90 kilogramov viac, než v prípade Chironu. Ide o omnoho agresívnejší aerodynamický koncept, ktorý zahŕňa úplne prepracovanú prednú masku a viac tunelov nasávania vzduchu, než samotnej karosérie.

Z každého jedného uhla je Divo agresívnejšie a obsahuje len skutočne malé množstvo panelov, ktoré sú hladné, šmykľavé a netlačia brucho auta o asfalt. Zadné krídlo je v tomto prípade samozrejmosťou a na rozdiel od „civilných“ Bugatti sa nesklápa do karosérie a nesplýva s ňou. Prítomný je taktiež obrí difúzor, ktorý usmerňuje pretekajúci vzduch pod autom v nekresťanských rýchlostiach.

Športový odev

Interiér Diva je podobne ako exteriér doslova šialený, odetý v koži vo farbe s uber-cool názvom „electric blue“. Nechýba mu však šmrnc, ktorým oplývajú jeho súrodenecké modely. Bugatti taktiež mierne upravilo interiérovú ergonómiu. No a dostávame sa k tým najzaujímavejším číslam. Pokiaľ máte o toto auto záujem, už včera bolo neskoro.

Z Bugatti Divo bude vyrobených len 40 kópií a všetky boli predané. Nemusíte zúfať, keďže si francúzska značka pod nemeckým patronátom pýta rovných 5 miliónov eur za kus. Poďme si trošku zavtipkovať a premeňme si túto čiastku do „bujnejšej“ českej koruny. Čiastka 128 720 000 korún vyznie predsa komickejšie.