BMW ukazuje prototyp plug-in hybridu radu 3

675

Možno sa divíte, prečo voz nesie kamulfáž. Dôvod je, že toto ústrojenstvo sa bude ponúkať až po facelifte.

Zvonka teda pôjde o úplne bežne vyzerajúce “trojkové” BMW. Pod kapotou skrýva však dvojlitrový štvorvalec s turbom, ktorý spolu s elektrickým motorom poháňa zadnú nápravu. Výkon pohonnej jednotky (245 k & 400 Nm) putuje na kolesá prostredníctvom osemstupňovej prevodovky s hydrodynamickým meničom krútiaceho momentu Steptronic od firmy ZF.

Kombinovane hybrid zožerie 2 litre benzínu na stovku kilometrov. S vypnutým konvenčným motorom je model, vďaka li-ionovým batériam uloženým v podvozku, schopný prejsť 35 km. V tomto elektrickom režime vie vyvinúť maximálnu rýchlosť 120 km/h. Mimochodom, batérie možno dobíjať z bežnej domácej zásuvky.

V Mníchove si chcú znížiť priemer papierových hodnôt emisii svojich modelov. Čoskoro uvedú na trh hybridnú “trojku”s nízkou priemernou spotrebou.