BMW radu 8: Návrat po devätnástich rokoch

1968

Síce si na oficiálne predstavenie BMW radu 8 počkáme až do novembra, všetko podstatné vieme už dnes. Obrie kupé príde v úspornej naftovej verzii a v neúspornej s benzínovou V8. To však nie je všetko.

Cestná jachta bude vyrábaná popri vlajkovej lodi značky v nemeckom Dingolfingu. To je samozrejme logické, keďže rad 7 a rad 8 zdieľajú spoločnú platformu. Novinka je podľa očakávaní obrovská. Na dĺžku meria “osmica” 4,8 metrov a na šírku 1,9 metra. Na pohľad by sme dokonca tipovali viac. S veľkosťou ľadviniek to BMW taktiež neprestrelilo. Ako sa dalo čakať, ide o veľmi pekný počin. No, bude budúcou klasikou?

Čierna/Biela

BMW radu 8 sa na úvod predstaví v dvoch motorizáciách. BMW naďalej nebojácne bojuje na poli naftových motorov a tým pádom nebude vynechaná ani osmička. Verziu 840d poháňa naftový radový šesťvalec s objemom 3 litre. Typická konfigurácia pre veľké modely BMW prinesie výkon 232 kW/316 koní a krútiaci moment 680 Nm. Nafťák vyrazí z nuly na 100 km/h v priebehu 4,9 sekundy.

Druhou a zatiaľ(!) jedinou alternatívou k “olejožrútovi” bude nabrúsený model M850i. Rovno bez akejkoľvek srandy prinesie výkon 384 kW/523 koní a krútiaci moment 750 Nm zo známeho 4,4 litrového benzínového osemvalca. Zdá sa vám, že tento motor už zvládol aj vyšší výkon? Nuž, je tu priestor pre ostrejšie GT-čko s logickým názvom M8. Už bez úplnej úpravy “M” dokáže “osmica” s osemvalcom zdemolovať šprint na stovku za 3,7 sekundy.

Jachta

Rozmery novinky už poznáme a tlieskame BMW za to, že reinkarnoval tak veľmi podceňovanú ikonu. Kým rad 8 pôsobí viac agresívne než elegantne, Bavorom sa darí držať naše ústa mierne pootvorené pri každom predstavení nového športového modelu. Taktiež si s kľudným svedomím povedzme, že absolútne geniálny koncept BMW M8 Gran Coupé dostal v tomto momente reálnejšie kontúry.

Z fotografií paluby pôsobí BMW 8 povedome, no stále progresívne. Novinkou je napríklad grafika prístrojovej dosky na typicky očarujúco kvalitnom displeji, či brutálne abstraktný a vulgárny volič prevodovky. Kabína je klasicky orientovaná na vodiča a na zadné sedadlá usadíte pohodlne nanajvýš svoje deti do 12 rokov. No a obávate sa, že či má “osmica” dosť veľký kufor pre vaše koníčky? Zhltne až 420 litrov batožiny…