BMW radu 3 Touring: Inteligentnejšie, priestrannejšie a zábavnejšie

995
" "

BMW radu 3 Touring oslavuje 32 rokov existencie a aj naďalej ukazuje smer celému segmentu vozidiel. Podobne ako v prípade sedanu, aj prevedenie kombi disponuje štedrejším interiérovým priestorom, vylepšenými jazdnými vlastnosťami a nastupuje na miesto veľmi úspešnej predošlej generácie.

Predchádzajúcej generácie BMW radu 3 Touring viac než 500 000 tisíc kópií. Výroba pre európsky, ázijský a austrálsky trh bude situovaná priamo v Mníchove, hlavnom sídle automobilky.

Na trh sa však dostane až koncom septembra, čiže pokiaľ vám už vyhrával v hlave romantický film o letnej dovolenke na novom “bavoráku”, budete musieť vaše plány odložiť. Teraz však späť k podstatnému.

Rana na istotu

Trojkové kombi je už klasicky veľmi sympatickým objektom. Na dĺžku narástla novinka od predchodcu o 76 mm, na šírku o 16 mm a prekvapujúco je o 11 milimetrov vyššia než v prípade odchádzajúcej generácie F31. Rázvor kolies taktiež narástol o 41 milimetrov na úctyhodnú cifru 2851 mm.

K obratnosti a ovládateľnosti nového kombi prispel aj nárast rozchodu predných kolies o 43 mm a zadných kolies o 21 mm. Nárast interiérového priestoru a tvrdení značky o vylepšených jazdných vlastnostiach je teda možné čítať už z rozmerov a technických údajov.

K sympatickému a sebavedomému exteriéru sa pridáva aj technologická výbava. Prítomné sú Full LED predné svetlomety. V príplatkovej výbave však nájdete aj LED svetlomety s rozšírenými funkciami v podobe BMW Laserlight s diaľkovými svetlometmi ktoré neoslepujú protiidúcich vodičov, no s dosvitom až 530 metrov.

Medzigeneračný nárast

Interiérová zostava ovládačov a dizajnérskych prvkov bola zredukovaná pre čo najlepšiu prehľadnosť a ovládanie. Novinkou je možnosť ovládania obrazovky Control Display ako pomocou otočného ovládača systému iDrive, tak aj dotykom. Vzhľadom na dizajn interiéru ide nové BMW radu 3 Touring v šľapajach svojich sesterských modelov. Interiérový dizajn oplýva menším počtom kriviek, čo dodáva kokpitu ľahší nádych.

Evidentný nárast sa údajne udial v priestore ramien a oproti predošlej generácii prináša viac miesta pre hlavy všetkých pasažierov. Na zadných sedadlách vznikla štedrejšia porcia priestoru pre nohy zadných pasažierov a do novinky sa má údajne pohodlnejšie nastupovať a vystupovať. Trojkové kombi dostanete už v základnej výbave s elektronicky ovládaným vekom kufra, ktorý odvezie až 500 litrov nákladu. To je o 32 litrov viac než v prípade predošlej generácie.

Na úvod so šiestimi

Paleta motorov ponúkne už od začiatku predaja šesť pohonných jednotiek. Na špici ponuky tróni benzínový šesťvalec s dvojicou s výkonom 275 kW/374 koní s modelovým odnačením BMW M340i xDrive Touring. Ponuka benzínových jednotiek zahŕňa už len dvojlitrové štvorvalce s výkonom 135 kW/184 koní v modeli 320i Touring a ľahký bombardér v podobe 195 kW/265 koňovej jednotky v modeli 330i Touring.

Na vrchole naftovej ponuky zotrváva trojlitrový radový šesťvalec s výkonom 195 kW/265 koní, ktorý dáva modelu označenie 330d xDrive Touring. Aj v tomto prípade sekunduje šesťvalcu dvojica štvorvalcových dvojlitrov v modeloch 320d Touring s výkonom 140 kW/190 koní a vo vytrvalostnom bežcovi s výkonom 110 kW/150 koní s označením 318d Touring. Štvorvalce sú štandardne dodávané so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, no za príplatok dostanete 8-stupňovú automatickú prevodovku Steptronic.

Šesťvalcové verzie, ako v benzínovom tak aj v naftovom prevedení, dostanete výhradne s 8-stupňovými prevodovkami Steptronic a pohonom všetkých kolies xDrive. V roku 2020 sa môžete pripraviť na príchod verzie s nabíjateľným hybridným pohonom.

Všestrannosť

Tuhosť karosérie narástla oproti predošlej generácii od 25 do 50 percent, v závislosti od meranej oblasti. Novinka má tuhšie silentbloky podvozka, niežšie položené ťažisko a dokonalé rozloženie hmotnosti v pomere 50:50. Aj napriek bohatšej štandardnej výbave či lepšiemu odhlučneniu je novinka o 10 kilogramov ľahšia.

Štandardne dodávané odpruženie M Sport obsahuje nové tlmiče, ktoré zažívajú v modeli BMW premiéru. Vďaka nim sedí auto o 10 milimetrov nižšie k zemi a v ponuke dopĺňajú elektronicky ovládané adaptívne tlmiče M. Pre prostredné výkonové verzie bude možné priplatiť za samosvorný diferenciál. Šesťvalcové verzie dostávate so športovým zadným diferenciálom M Sport.

Budúcnosť je jasná

Nové BMW radu 3 Touring je opäť o krok bližšie k autonómnej jazde. Štandardne sa dodáva s funkciou zobrazovania maximálnej povolenej rýchlosti či zákazu predbiehania, kolíznym varovaním a varovaním pred chodcami na vozovke s funkciou brzdenia v mestských podmienkach.

Na požiadanie môžete prechádzať zápchou bez pohnutia prstom vďaka funkcii Stop&Go či s asistentom riadenia a jazdného pruhu, automatickým vyhýbacím manévrom, varovným systémom pre križovatky, výstrahou pred blížiacou sa hlavnou cestou a výstrahou pred vjazdom do protismeru. S asistentom cúvania dokáže vozidlo automaticky vycúvať posledných 50 metrov jazdy do rýchlosti 35 km/h.

Nové trojkové kombi bude k dispozícii s väčšou uhopriečkou obrazovky na prístrojovej doske od 2,7 do 5,7 palca a stredový displej multimediálneho systému od 6,5 do 8,8 palca. Na želanie dostanete 10,25 či 12,3 palcový digitálny štít prístrojového panelu.