BMW 2 Active Tourer je prvé BMW na svete s predným náhonom

1108

Inžinieri z Mníchova nám minulý rok predstavili koncept, ktorý niesol pomenovanie 1 Active Tourer. Dnes tu ale máme potvrdené informácie o ich novom modeli. Popri “dvojkovo kupéčku” bude Active Tourer druhý v rade 2.

Dĺžkovo dosiahne 4 342 mm, po šírke 1 800 mm a na výšku 1 555 mm. Rázvor medzi kolesami bude dlhý 2,67 metra. Batožinový priestor pojme od 468 litrov až po 1 510 po sklopení zadných sedačiek. Tie je, mimochodom, možné sklápať sériovo v pomere 40:20:40. Zadnú lavicu je možné posúvať a podľa potreby možno zväčšiť komfort cestujúcich alebo objem kufra. Piate dvere sa budú môcť na želanie otvárať automaticky stlačením tlačidla alebo pohybom nohy.

Ako sme spomenuli, na úvod predaja sa budú ponúkať tri motorizácie. Najslabšou, ale zároveň najnovšou je benzínový trojvalec 218i s objemom 1,5 litra s výkonom 100 kW/136 koní pri 6 000 ot./min a krútiacim momentom 220 Nm (230 s funkciou overboost) už od 1 250 otáčok za minútu. Výrobca udáva spotrebu 4,9 litra na sto kilometrov. Z pokoja na 100 km/h mu to bude trvať 9,3 s a maximum dosiahne pri druhej stovke. Druhou benzínovou alternatívou bude štvorvalec 225i ponúkajúci až 170 kW/231 k pri 6 000 ot. za minútu a 350 Nm od 1 250 ot./min. Zrýchlenie 0-100 mu bude trvať iba 6,8 sekundy a dosiahne maximálku 235 km/h. Kombinovaná spotreba tohto agregátu činí 6 litrov. Posledným bude dvojliter diesel 218d spotrebujúci len 4,1 l/100 km. Vďaka výkonu 110 kW/150 koní a krútiacemu momentu 330 Nm má zvládnúť zrýchlenie z 0-100 km/h za 8,9 sekundy.

Sériovo sa ku každému motoru bude montovať manuál so 6 stupňami. Avšak za príplatok môžete mať automat Steptronic, pre trojvalec so šiestimi stupňami a pre štvorvalce s ôsmimi. Steptronic ponúka funkciu Auto Start Stop, plachtenie a aj Launch Control.

Nová “dvojka” Active Tourer dostane vpredu nápravu typu McPherson a vzadu bude disponovať viacprvkovým zavesením kolies. Riadenie bude elektromechanické Single Pinion. V tomto voze sa budú nachádzať eletronické systémy ako DTC (dynamická trakčná kontrola), EDLC (elektronická kontrola uzávierky diferenciálu) či Performance Control. Asistent do dopravnej zápchy vás bude schopný odbremeniť pri týchto situáciach a automaticky zrýchliť, brzdiť či udržiavať jazdný pruh a fungovať pritom do rýchlosti 40 km/h. Objaví sa aj asistent pozdĺžneho parkovania či možnosť zvolenia jazdného režimu.

Nový model bude možné individualizovať individualizovať výbavovými líniami a to Sport Line a Luxury Line. Od novembra bude dostupný aj M Sportpaket, ktorý zahŕňa M aerodynamický balík, M podvozok, M disky (17” alebo 18”) a tiež M kožený volant so športovými sedačkami. Počas jesene sa k prednému náhonu pridá aj pohon všetkých kolies xDrive.

So systémom BMW ConnectedDrive Services & Apps budú vo vozidle dostupné aj aplikácie smartfónov, ktorých ponuku bude možné kedykoľvek rozšíriť. Plusom bude tiež HUD (Head-Up Display) s podstatnými informáciami umiestneným medzi volantom a čelným sklom.

Zdá sa, že BMW chce v segmente kompaktných rodinných vozidiel zamiešať karty takému Mercedesu-Benz triedy B, na ktorý sa dosť podobá. BMW 2 Active Tourer prichádza na začiatok s trojicou motorov.