Audi Q7 schudlo až 325 kg

1026

Rovnako ako konkurenčné Volvo XC90, tak aj Audi Q7 prvej generácie sa na trhu zdržalo pomerne dlhú dobu. Jeho nástupca bude ľahší, priestrannejší, úspornejší, ale po dizajnovej stráne, aspoň podľa nás, menej vydarený.

Dimenzie
Rozmerovo je SUV dlhé 5,05 m (- 35 mm), široké 1,97 m (- 14 mm) a vysoké 1,74 m (- 1 mm). Vzdialenosť medzi nápravami bola zmenšená o 12 mm. Pokiaľ ide o objem kufra, sedemmiestna konfigurácia pri využití všetkých sedačiek má vzadu 295 litrov priestoru. Sklopením tretieho radu do podlahy však dostaneme 890 l a maximálna možná kapacita je až 2 075 litrov. Sedačky v druhom rade je možné separátne posúvať v rozsahu 110 mm.

Podstatnou medzigeneračnou zmenou je rozdiel váhy. Novinka je ľahšia až o brutálnych 325 kg (porovnávajúc 3.0 TFSI) a tým pádom podstatne úspornejšia. Podľa údajov od výrobcu benzínové motory dosahujú úsporu až 28 %, naftové zas 23 %. Základný benzín váži 1 970 kg, diesel je ťažší o 25 kg.

O osemvalcoch ani slovo
Začiatok predaja zahája len dva agregáty. Zážihový motor 3.0 V6, ktorý má výkon 333 koní a 440 Nm, a vznetový taktiež trojlitrový šesťvalec s naladením na 272 koní a 600 Nm. Benzín dokáže vyvinúť zrýchlenie 0-100 km/h za 6,1 s a priemerne jazdí za 7,7 l/100km. Nafta je v šprinte horšia len o 0,2 s, ale za to spotrebuje na 100 km len 5,7 litra.

Neskôr pribudne do ponuky slabší dieslový šesťvalec (218 k & 500 Nm) a aj plug-in hybrid Q7 e-tron. Ten tiež využíva vznetový motor ako základ, ktorému asistuje elektrický motor. Spoločný výkon je až 373 konských síl a 700 Nm krútiaceho momentu. Priemerná spotreba tejto sústavy je 1,7 l/100 km, pričom na čisto elektrický dojazd vie prejsť 56 km.

Pre ázijské a americké trhy bol vyvinutý aj 2.0 TFSI s 252 koňmi a 370 Nm.

High-tech hračky
Prvou veľkou novinkou v interiéri je stredový displej so systémom MMI, ktorý sa ovláda dotykovou plôškou pre radiacou pákou. Druhou evolúciou je výmena klasických budíkov za 12,3-palcový TFT displej s rozlíšením až 1 440 x 540 pixelov. V podstate ide o systém Audi virtual cockpit známy napr. z nového Audi TT.

Ďalej sa do novej Q7 nasťahoval aj prijímač internetového signálu a teda vďaka WiFi hotspotu môžu všetci členovia posádky surfovať na webe. To budú môcť aj cez jeden či dva príplatkové tablety s uhlopriečkou 10,1”. Rýchlosť internetu dosahuje hodnotu 100 Mbit/s.

O kvalitnú hudbu je taktiež postarané, audio sústavu dodal Bang & Olufsen. Zahŕňa až 23 reproduktorov vrátane subwoofera s výkonom až 1 920 W.

A je to tu. Netrvalo to ani dlho od úniku prvých fotografii a máme tu kompletné informácie. S nižšou váhou však príde aj menšia karoséria, ale údajne viac vnútorného priestoru.