Audi A6 Avant si udržuje svoj štandard

1119

Kombi sú mŕtve. Teda, minimálne ich typické označenie. Už aj Audi označuje svoje A6 Avant ako Shooting Brake. V Ingolstadte sa im dokonca podarilo neutopiť žiadny priestor na úkor elegantnej siluety.

Nepapagájujme tieto marketingové nezmysly. Audi A6 Avant nie je žiadna krabica, ale rozhodne to nie je ani Ferrari 250 GTO “Breadvan”. Pekná masívna zadnica kombi je prítomná a pokiaľ by ste mali posadiť svoju rodinu do niečoho, čo nie je dva metre vysoké a na diaľnici nežerie “3 cisterny na 100”, asi by to malo byť práve KOMBI.

Balenie miesto rastu

Reč je o rozmeroch, v rámci ktorých A6 Avant príliš nenarástlo. Mňa však ohromne teší, že automobilky radšej uvažujú nad dobrým balením a nerobia z áut obludné mastodonty. Batožinový priestor teda narástol o 27 milimetrov na dĺžku, no tým len dorovnal úložnú kapacitu predošlej generácie na 565 litrov.

Zadné sedadlá sa sklopia na povel (elektrického mechanizmu) a mali by ponúknuť relatívne vodorovnú plochu. Kým Audi A6 Avant nerástlo do vonkajších rozmerov, inžinieri sa pohrali práve s rázvorom, ktorý oproti predošlej generácii narástol. Tým dokázali inžinieri zvýšiť komfort a zväčšiť priestor na zadných sedadlách. Taktiež je interiér priestrannejší na šírku.

Známa matematika

Pod kapotou nenájdeme na začiatok žiadne štvorvalce. K dispozícii budú na úvod motorizácie 55 TFSI (3,0l V6, benzín) s výkonom 246 kW/335 koní a 50 TDI (3,0l V6, nafta) s výkonom 210 kW/285 koní.

Obe motorizácie budú vybavené MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle) systémami a 48V elektrickými sieťami.