Americká legenda Chevrolet Corvette bola prispôsobená aj pre Európu

1236

Siedma generácia (C7) je dlhá 4 493 mm, široká 1 877 mm a vysoká len 1 234 mm. Medzigeneračne jej rázvor náprav narástol na 2 710 mm a s hmotnosťou 1 496 kg (rozloženie 50:50) je ešte akceptovateľne ťažká. Kvôli váhe sú na kostre auta využité viaceré ľahké materiály ako napr. hliník. Kusy karosérie sú na tom podobne, kapota je z uhlíka, blatníky, dvere a zadné časti z kompozitných materiálov. Corvettu je možné si kúpiť aj ako kabriolet, ale už pri kupé nie je problém zbaviť sa strechy (karoséria typu targa). Kabrio, teda po správnosti roadster, zhodí strechu za 21 sekúnd s možnosťou manipulácie až do 48 km/h.

Pokrok v dizajne interiéru
Interiér starej C6 je na hony vzdialený od krásnej vnútornej štruktúry novej generácie. Nachádzajú sa tu rôzne hliníkové či karbónové obklady a ručne obtiahnutá koža. Volant s priemerom 360 mm je tak akurát, poteší manuálne “kvaltovateľná” prevodovka. Vodič má k dispozícii systém zmeny jazdného režimu, ktorý ponúka až 5 rôznych módov – Weather, Eco, Tour, Sport a Track. Uprostred na stredovej konzoly dominuje osempalcový displej s infotainmentom Chevrolet MyLink, ktorý má svojho taktiež digitálneho brata pod volantom na prístrojovke. Ozvučenie dodal Bose s 10 reproduktormi, 2 subwoofermi a 1 bass boxom.

“Úplne nová Corvette Stingray je vlastne 3 v 1: poskytuje komfort a funkcionalitu cestovného GT-čka, prepojenosť denného vodiča a akceleráciu, grip a deceleráciu schopného pretekárskeho automobilu,” hovorí Harlan Charles, produktový manažér.

Stále sa pridŕža atmosferického plnenia
Ale poďme už konečne k tomu najdôležitejšiemu. “Vette” siedmej generácie poháňa nový 6,2-litrový osemvalec LT1 Small Block s priamym vstrekovaním paliva a variabilným časovaním ventilov. Špička výkonu je 466 koní a vrchol krútiaceho momentu 630 Nm. Zaujímavosťou je, že produkuje o 68 Nm viac v nízkych otáčkach než predošlá šesť-dvojka, čím sa vyrovnáva krivke krútiaceho momentu (od 1 000 po 4 000 ot./min) sedemlitrovej LS7 vo verzii Corvette Z06 (C6).

Pre Európu je agregát spárený so sedemstupňovou mechanickou prevodovkou so zrovnávaním otáčok, čo je vlastne automatický medziplyn, len tento systém funguje pri preradení i podradení. Klasické “kilečko” pokorí za 4,2 s a maximum leží pri 300 km/h.

Balík lepších jazdných vlastností v cene
Štandardom európskej špecifikácie je balíček Z51, ktorý zahŕňa elektronický samosvorný diferenciál, mazanie so suchou skriňou, integrované chladenie bŕzd, diferenciálu a prevodovky, upravené tlmiče, špecifické sprevodovanie, väčšie kolesá (19” vpredu, 20” vzadu), brzdy (345 mm vpredu, 338 mm vzadu od Bremba) a pneumatiky (runflaty Michelin Pilot Super Sport ZP) ako aj aerodynamický balík zlepšujúci stabilitu vo vysokých rýchlostiach.

Slovenskú cenu nepoznáme, no u Čechov začína na čiastke 2 154 506 CZK (78 121 €). S toľkými peniazmi by ste si v Amerike kúpili takmer dve Corvetty. Tam začínajú ceny na $54 000 (43 287 €).

Chevrolet Corvette, jedna z ikón Spojených štátov, pózuje na fotografiách lákajúc európskych zákazníkov.