Automobilka Bentley predstavila štvrtú generáciu modelu Continental spolu s verziami Speed a GTC Speed. Novinka ide po vzore predchodcu a to preto, že s ním zdieľa viac ako 30% komponentov. V niečom si však ide svoje a to niečo je pohon. Odteraz sa v útrobách ukrýva plug-in hybrid.
Nový prístup k dizajnu je viditeľný tak v rámci prednej, ako aj zadnej časti karosérie. Predná maska sa v základných rysoch podobá na model Batur, asi aj vďaka zmenenému tvaru LED Matrix svetiel. Vzadu sú taktiež LED koncové svetlá s vylepšenou grafikou.
Benzín + elektrina
Poďme však k tomu podstatnému a to je pohonná jednotka. Bentley Continental po novom poháňa plug-in hybridný systém, ktorý automobilka označuje názvom Ultra Performance Hybrid. Základom systému je poctivý benzínový motor V8.
Ide o 4,0-litrový dvakrát preplňovaný vidlicový osemvalec so základným výkonom 441 kW (600 k), elektromotor integrovaný do osemstupňovej automatickej prevodovky k tomu pridáva ďalších 140 kW (190 k) a tak sa kombinovaný systémový výkon vyšplhal až na 583 kW (782 k). Najvyšší krútiaci moment dosahuje úctyhodných 1 000 Nm.
Nechýba samosvorný diferenciál
Keďže ide o plug-in hybrid, dôležité sú aj údaje o batérií a dojazde. Akumulátor má kapacitu 25,9 kWh, čo by malo stačiť na dojazd asi 80 kilometrov v čisto elektrickom režime. Ak by sme brali do úvahy kombinovaný dojazd (benzín + elektrina), tak Bentley zvládne 859 kilometrov.
Na záver ešte spomenieme, že k dispozícii je aj systém pohonu všetkých kolies s funkciou rozdeľovania krútiaceho momentu prostredníctvom elektronicky riadeného samosvorného diferenciálu na zadnej náprave. A tiež, že na stovku novinka zrýchli za 3,2 sekundy.