Francúzska značka Peugeot nedávno predstavila nový model 3008. Pri pohľade do jeho cenníka je zrejmé, že sa už žiadny jeho pohon neobíde bez elektrifikácie. Nafta už šancu nedostala vôbec.
Pôvodná 3008 končí svoje pôsobenie so základnými benzínovými a dieslovými agregátmi. Výkonné verzie sú osadené výlučne plug-in hybridnou technológiou. Silnejšia z nich ponúka aj pohon všetkých štyroch kolies.
Pribudol však motor, ktorý bude tvoriť základnú pohonnú jednotku v novej generácii tohto modelu. Kým nebude v predaji, možeme ju ochutnať ešte v predošlej verzii.
V krátkosti
Peugeot 3008 sme už testovali niekoľkokrát. Vyzdvihli sme jeho jazdný komfort, priestranný interiér vpredu a jednoduchú manévrovateľnosť. Kritizovali sme kratšie zadné sedáky a diskutabilnú ergonómiu.
Pri mojej výške 185 cm si neviem prispôsobiť volant tak, aby som si nezakrýval časť prístrojového štítu. Jeho pomerne úzky rozsah nastavenia ma s plytko osadenými pedálmi nútia sedieť ako na stoličke, s nohami spustenými dole. Po niekoľkých dňoch som si však zvykol a nič z toho mi už neprekážalo. Starší softvér infotainmentu budete používať iba vtedy, keď to bude nutné a viac sa sústredíte na samotnú jazdu. Štýlové tlačidlá na palubnej doske slúžia žiaľ iba na vyvolanie ďaľšej ponuky na displeji multimediálneho systému.
Športové sedačky s kombináciou tvrdých a mäkkých častí poskytujú príjemné pohodlie aj na dlhšie trasy. Čas neubral na extravagantnosti interiéru s príjemným látkovým čalúnením a vysokým stredovým tunelom. Niektoré chrómové prvky na ňom však dokážu vodiča v slnečných dňoch poriadne oslepiť.
Novinka pod kapotou
Hybrid 136 e-DCS6 kombinuje známy trojvalec PureTech s objemom 1,2 litra s papierovo slabým elektromotorom. Napriek nízkemu celkovému výkonu tvorí vydarenú a dobre sa doplňujúcu dvojicu. Prekvapí slušnou akceleráciou v mestských podmienkach a rovnako aj podielom elektrickej jazdy, ktorá sa po jazde zobrazí na displeji pod volantom. Na diaľnici však už stráca dych a pri predbiehaní je potrebné počítať s priestorovou aj časovou rezervou.
Trojvalec je pri bežnej jazde dobre odhlučnený a hrubšie sa prejaví iba pri prudkej akcelerácii. Tá popri elektrine vždy zapojí do deja aj spaľovací motor, čo sa prejaví iba zmenou farby hodnoty rýchlosti.
Nová šesťstupňová automatická prevodovka bola vyvinutá špeciálne pre hybridné pohony a svoju úlohu zvláda so cťou. Jediným prešľapom je podraďovanie pri spomaľovaní, čo sa pri nízkej rýchlosti niekedy prejaví zatrasením celého auta. Chýbalo mi nastavenie stupňa rekuperácie, prípadne možnosť plachtenia. Plne uvoľnený plynový pedál vždy viedol k silnému spomaľovaniu s rozsvietenými brzdovými svetlami.
Pohon, oficiálne prezentovaný ako mild-hybrid, dokáže plnohodnotne zastúpiť full-hybridné riešenie. V meste dokážete polovicu vzdilanosti prejst na elektrinu a to aj bez prílišného snaženia. Napriek tomu som najvyššiu úsporu paliva zaznamenal na okresných cestách, kde som pri dodržiavaní povolených limitov jazdil za 5,5 litra na 100 km. V meste tesne pod 6, diaľnica už celkový priemer zvýšila nad 7 litrov. Na rozmery a typ auta sú tieto hodnoty stále v poriadku.
Vo vyšších rýchlostiach som ocenil skvelé odhlučnenie auta od podvozku ako aj od aerodynamického hluku. Tento pocit trochu kazil zvláštny pískavý zvuk elektrického motora, ktorý sa ozýval pri každej akcelerácii či rekuperácii.
Verdikt
Peugeot 3008 ani po rokoch nestratil svoje kúzlo a stále patrí k najkrajším zástupcom SUV tejto triedy. Napriek príchodu nového modelu stojí za to uvažovať nad jeho kúpou a to aj z dôvodu okamžitej ponuky na sklade a relatívne priaznivej ceny. Nový hybrid možem odporučiť v prípade častej jazdy po meste či jeho okolí.
Základná cena modelu – Peugeot 3008 Active Pack 1.2 PureTech 130k BVM6: 27 490 €
Základná cena testovanej verzie – Peugeot 3008 GT 1.2 Hybrid 136k e-DCS6: 36 090 €
Záruka: 2 roky bez obmedzenia počtu km (+ rôzne varianty záruk za príplatok)
EuroNCAP: 5* (2016)
Registračná daň: 36 €
Technické údaje | |
Motor | |
Typ motora: | radový, zážihový + elektromotor |
Valce/ventily: | 3/12 |
Zdvihový objem [cm3]: | 1199 |
Najvyšší výkon spaľovacieho motora [kW (k)/ot./min.]: | 100(136)/5500 |
Najvyšší krút. moment spaľovacieho motora [Nm/ot./min.]: | 230/1750 |
Najvyšší výkon elektrického motora [kW]: | 21 |
Najvyšší krút. moment elektrického motora [Nm]: | 55 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť [km/h]: | 200 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | 10 |
Spotreba - kombi [WLTP] [l/100 km]: | 5,6 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor [l]: | 520 |
Objem nádrže [l]: | 53 |
Pohotovostná hmotnosť [kg]: | 1619 |
Rozmer pneumatík: | 225/55 R18 |
Dĺžka [mm]: | 4 447 |
Šírka [mm]: | 1 841 |
Výška [mm]: | 1 620 |
Rázvor [mm]: | 2 675 |