Súčasný model Suzuki Vitara si na Slovensku získal veľa priaznivcov a patrí k najpredávanejším modelom SUV na trhu. Niet sa čomu čudovať, ponúkaný pomer cena/výkon ťažko hľadá konkurenciu.
Pri využívaní auta prevažne v meste málokto využije pohon všetkých štyroch kolies. Mnoho zákazníkov však privíta drsnejší výzor crossoveru, vyšší posed a pohodlné nastupovanie. Vítaná je aj automatická prevodovka, ktorá sa postupne presadzuje aj u modelov nižších tried.
Dvojfarebná kombinácia
Ako sa hovorí, všetko tu už raz bolo. Ani kombinácie rôznych farieb exteriéru nie sú žiadnou novinkou. Vitare však rozhodne pristanú, a to práve v testovanom variante – svetlá karoséria a čierna strecha. Nedávny facelift priniesol iba drobné kozmetické zmeny, napriek tomu si auto stále zachovalo svieži a mladistvý vzhľad.
Nie je bez chýb
Omladená Vitara dostala mäkkú palubnú dosku, ktorá interiér pozdvihla na vyššiu úroveň. Škoda iba lacnejšie pôsobiacich výplní dverí. Lesklá lišta pred spolujazdcom má okrem svojej okrasnej funkcie navyše aj „príjemnú“ vlastnosť odrážať slnečné lúče priamo do očí vodiča. Volant má pekný tvar a dostatočne hrubý veniec. Tlačidlá ovládania infotainmentu a adaptívneho tempomatu sú logicky rozmiestnené a dobre sa nimi manipuluje. Chýba iba tlačidlo prepínania funkcií palubného počítača, ktoré zastupuje archaická tyčinka trčiaca z prístrojovej dosky. Analógové ciferníky otáčkomeru a rýchlomeru sú prehľadné, poteší aj prehľadný displej zobrazujúci vyčerpávajúce množstvo informácií.
Multimediálny systém je jednoduchý a intutívny. Nepatrí však k najrýchlejším a na priamom slnku je jeho displej horšie čitateľný. Napriek deklarovanej podpore Android Auto na moje opakované pokusy pripojiť mobilný telefón systém, bohužiaľ, nereagoval, čo ale nemusí znamenať, že bol problém v infotainmente Vitary.
Pochvalu si zaslúžia predné sedadlá, ktoré sú napriek absencii nastaviteľnej bedrovej opierky pohodlné a vhodné aj na dlhšie cesty. Trochu hlbšie umiestnené pedále by však posed ešte vylepšili. Priestor vpredu je dostatočný aj pre vyššie postavy, vzadu budú spokojní iba menej urastení jedinci.
Ladíme spolu
Malý preplňovaný motor príjemne prekvapil. Je živý, ochotne sa vytáča, okamžite reaguje na plyn a s pomerne ľahkým autom nemá veľa práce. Jeho zladenie so 6-stupňovou automatickou prevodovkou sa nadmieru vydarilo a nie je mu čo vytknúť. Radenie je rýchle, logické a nechýba mu ani jemnosť pri pomalej jazde. Prevodovka udržuje otáčky na uzde aj pri diaľničnej rýchlosti. Tým sa podieľa na pomerne nízkej spotrebe, ktorá sa v kombinovanom režime pohybovala okolo hodnoty 6,4 litra na 100 km. Auto je v zákrutách stabilné a nedotáčavosť sa prejaví až pri veľmi agresívnej jazde. Výborné jazdné vlastnosti sú vykúpené tvrdším podvozkom, ktorý dá o väčších nerovnostiach posádke auta vedieť. Na diaľnici zamrzí vyšší aerodynamický hluk prejavujúci sa od rýchlosti 120 km/h.
Verdikt
Suzuki Vitara nie je dokonalá, s prihliadnutím na jej priaznivú cenu sa jej dá však veľa odpustiť. Vydarený motor perfektne zladený s automatom z nej však robí výborného spoločníka nielen do mesta. Bonusom je až sedemročné poistenie motora a prevodovky nad štandardnú záruku.
Základná cena modelu – Suzuki Vitara Comfort 2WD 1,0 l Boosterjet 5MT: 14 790 €
Základná cena testovanej verzie – Suzuki Vitara Elegance+ 2WD 1,4 l Boosterjet 6AT: 21 130 €
Záruka: 3 roky alebo 100 000 km (+7 rokov poistenie na motor a prevodovku)
Registračná daň: 210 €
Technické údaje | |
---|---|
Motor | |
Typ motora: | radový, zážihový |
Valce/ventily: | 4/16 |
Zdvihový objem [cm3]: | 1373 |
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]: | 103 (140)/5500 |
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]: | 220/1500 - 4000 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť [km/h]: | 200 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | 9,5 |
Kombinovaná spotreba paliva (WLTP) [l/100 km]: | 7,1 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor [l]: | 265 |
Objem nádrže [l]: | 47 |
Prevádzková hmotnosť [kg]: | 1 195 |
Rozmer pneumatík: | 215/55 R17 |
Dĺžka [mm]: | 4175 |
Šírka [mm]: | 1775 |
Výška [mm]: | 1610 |
Rázvor [mm]: | 2500 |