Klasické Ferrari zo 60-tych rokov štandardne kraľujú rebríčkom aukčných rekordov. Čas od času padne rekord a ceny modelov 250 GTO tomu viac než dopomáhajú. Za cenu tohto kúsku by ste si dožičili súkromný ostrov v Karibiku.
Ferrari 250 GTO z roku 1963, ktoré vyhralo klasické preteky Tour de France rok po svojej výrobe, rozbilo automobilový bank. 55 ročné auto, ktoré nezažilo jedinú nehodu alebo poškodenie počas svojho dlhého života, bolo vydražené za cenovku 52 miliónov britských libier. V prepočte ide o vyššiu sumu, než si momentálne pýta istý aukčný dom za ostrov Cave Cay na Bahamách.
Majiteľ je blázon
Americký podnikateľ David MacNeil je známym zberateľom vozov Ferrari. Aktuálne je generálnym riaditeľom spoločnosti WeatherTech, zaoberajúcim sa predajom doplnkov pre autá. Spomínané 250 GTO bolo reštaurované u britského špecialistu DK Engineering v 90-tych rokoch. MacNeil však tento konkrétny kúsok zakúpil od nemeckého pretekára Christiana Glaesela, ktorý vlastnil auto celých 15 rokov.
Pretekárska história auta zahrňa účasť na 24 hodinových pretekoch Le Mans, Angolan Grand Prix a hlavne, na klasických pretekoch Tdf, po ktorých pomenovalo Ferrari nejeden svoj model. Auto nebolo ani napriek účasti na týchto náročných pretekoch nikdy búrané, či nezažilo serióznejší kontakt počas pretekov. MacNeilovo GTO je najdrahším autom, aké bolo kedy vydražené. Druhé najdrahšie je ďalšie Ferrari 250 GTO “hráškovej” farby, predané za niečo cez 34 miliónov eur.
Koľko stojí vlastný svet?
MacNeillovo Ferrari teda svojou cenovkou konkuruje súkromným ostrovom v tropických daňových rajoch. Aktuálne sú v ponuke na predaj do súkromných rúk desiatky ostrovov z celej planéty. Cenovkou je aukčnému rekordmanovi najbližší ostrov Cave Cay v súostroví Bahamy, s vlastnými inžinierskymi sieťami, prístavom pre 35 jácht a s vlastným letiskom, aktuálne však bez pevnej pristávacej plochy.
Prípadne…Ferrari FXX K, Ferrari FXX, Ferrari Enzo, Ferrari F60 America, Lykan Hypersport, Pagani Zonda Revolucion, Pagani Huayra, Pagani Huayra BC, Bugatti Chiron, Koenigsegg CXXR Trevita, Koenignegg Regera, Koenigsegg One:1, Lamborghini Sesto Elemento, Lamborghini Centenario, Lamborghini Veneno Roadster, Maybach Exelero, Aston Martin One-77, Mclaren F1 LM, Rolls-Royce Phantom Serenity, a ďalších 20 miliónov dolárov na menšiu jachtu a ohromný pozemok s vilou v daňovom raji?
Ešte dodám, že žiadne z vyššie spomenutých áut nepodlieza cenovku 1,5 milióna amerických dolárov.
Zdroj: AUTOCAR, 0-60timespro, DK Engineering