Volkswagen zníži cenu batérií. Usporí vďaka štandardizácii

1032
Zdroj: Volkswagen

Šesť veľkých fabrík v Európe, štandardizácia výroby a znižovanie cien. Takto prinesie Volkswagen elektromobily bližšie k ľuďom.

Volkswagen znamená v preklade “ludové auto.” Na elektromobiloch však ešte stále nič ľudové nie je. Cenovo sú mimo možností bežného človeka a niektoré aspekty zatiaľ nemôžu konkurovať bežným autám. Hovoríme najmä o dobe nabíjania a infraštruktúre nabíjacích staníc. Aktuálne trendy však približujú elektromobilitu aj bežnému človeku a rozdiely sa pomaly začínajú stierať.

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Cena batérií klesá

Azda najväčšou prekážkou pri kúpe elektromobilu je spomínaná cena. Batérie sú ešte stále veľmi drahé a ak si chceme dopriať dojazd aspoň sčasti porovnateľný s konvenčnými autami, na tejto možnosti šetriť nemôžeme. Podľa Bloombergu sa na konci minulého roka cena za jednu kWh kapacity batérie pohybovala na úrovni približne 116 eur. Aby sa elektromobily stali konkurencieschopnými, musí sa cena za kilowatthodinu dostať pod úroveň 100 eur. Ideálne výrazne pod túto hranicu.

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Volkswagen včera predstavil svoju stratégiu znižovania týchto nákladov. Do roku 2030 plánuje otvoriť 6 tovární na ich výrobu v Európe a vyrábať iba jeden druh. Štandardizáciou dosiahne úspory z rozsahu a zníži cenu batérií vraj “výrazne pod 100 eur/kWh.” V segmente najmenších áut vraj dokonca o polovicu.

Cieľom je nezávislosť

Biznis s batériami je momentálne závislý od výrobcov z ázijských krajín. S továrňami priamo v Európe by spoločnosti mohli regulovať výrobu samostatne. Vlastne, v roku 2023 Volkswagen predstaví prvú štandardizovanú batériu, ktorú od roku 2025 bude montovať do svojich nových modelov. Produkcia “doma” bude zároveň zahŕňať ekologickejšie procesy a vyššiu úroveň recyklácie surovín.

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Počíta sa aj so Slovenskom?

Spomínaných 6 tovární na batérie plánuje automobilka postaviť do roku 2030. Znamená to, že zatiaľ nie je rozhodnuté o umiestnení všetkých tovární. S istotou sa hovorí o závode v nemeckom meste Salzgitter a vo švédskom Skellefteå. Obe výrobné lokácie by mali byť poháňané zelenou elektrinou. V štádiu rokovaní je zriadenie továrne aj pri jednom zo španielskych závodov Seat. O zvyšných troch miestach zatiaľ nie je rozhodnuté.