Volkswagen T-Roc Cabriolet vám rozveje vlasy na poľných cestách

83

Z nenápadného malého SUV T-Roc sa stáva príjemne variabilný modelový rad. V ženeve predstavený T-Roc R by mal byť podľa nemeckých cien jedným z najlacnejších ostrých SUV a teraz máme informácie o modeli bez strechy. Volkswagen T-Roc Cabriolet je realitou a Range Rover Evoque môže mať problém.

Ani vo sne by ma nenapadlo porovnávať čokoľvek od Volkswagenu s modelmi od britského Land Roveru. Volkswagen T-Roc Cabriolet je však veľmi podobný modelu Evoque s plátenou strechou.

Keďže išlo v podaní Land Roveru donedávna o unikát v segmente, pohnútky k porovnávaniu majú zrejmý zdroj. Nemecký SUV-kabriolet by mal byť však kvôli svojej „ľudovejšej“ náture výrazne dostupnejší. Nuž, nechajme sa prekvapiť.

Zaujímavá rodina

Od prvého predstavenia v novembri roku 2017 bol T-Roc vcelku úspešným modelom. Do dnešných dní sa ho predalo vyše 360 000 kópií. Vyššia alternatíva k legendárnemu modelu Golf dostala v marci tohto roku ostrú verziu s označením „R“ a výkonom 221 kW/300 koní z 2-litrového štvorvalca TSI. No a v zásade je verzia s plátenou strechou akýmsi nástupcom Golfu Cabriolet, ktorého výroba bola zastavená už dávnejšie.

Strechu zo vzrušujúcej novinky otvoríte už v priebehu 9 sekúnd a môžete tak urobiť až do rýchlosti 30 km/h. Na novinku si prvý krát siahneme na jesennom autosalóne vo Frankfurte a na trh vstúpi v priebehu jari budúcoročnej jari. Aj T-Roc Cabriolet stojí na modulárnej platforme MQB. S dĺžkou 4 268 milimetrov a šírkou 1 811 milimetrov by malo ísť o skvelého spoločníka do ulíc európskych veľkomiest.

Cabrioleto

S kompaktnými rozmermi však prichádzajú aj kompromisy. Z dôvodu uskladnenia skladacej strechy je objem batožinového priestoru len 284 litrov. To znamená, že vaša batožina by mala pozostávať výhradne zo spodného prádla, plaviek a osušiek. Taktiež som zvedavý na priestor na zadných sedadlách, keďže má ísť o štvormiestny kabriolet, no to sa dozvieme o pár týždňov vo Frankfurte. Výhodou je však príplatkové ťažné zariadenie, ktoré môže váš „batožinový priestor“ o niečo zväčšiť.

Inžinieri sa taktiež zamysleli nad zlepšením mechanizmu skladacej strechy. Plátená strecha pozostáva celkovo zo štyroch vrstiev. Vývojový tím taktiež navrhol pozdĺžne kĺby vonkajšej vrstvy strechy umiestnené na stredovom paneli a dvoch bočných panelov, čo dodáva mechanizmu funkciu „odkvapného systému“. Strecha má celkovo 4 zosilňujúce priečne výstuhy a priečnu podperu, ktoré sú umiestnené pod mäkkou vrstvou plátenej strechy.

Plátená strecha je vďaka konštrukčným vylepšeniam nenáchylná na „nafúknutie“ vo vysokej rýchlosti. Tieto riešenia majú pozitívny dopad nie len na aerodynamiku ale aj na hlukový komfort interiéru. Vďaka týmto riešeniam a špeciálne vyvinutému čelnému sklu a tesneniu dverí má byť interiér mimoriadne tichý.

Zjav a známe motory

Keďže ide o vyloženú imidžovku, v základnej výbave na vás nečakajú žiadne „plecháče“. Tie najmenšie disky ktoré dostanete na T-Roc Cabriolet majú priemer 17-palcov a sú vyrobené z ľahkej zliatiny. Tými najväčšími sú na druhej strane masívne 19-tky. Kompletne celý dojem z auta je možné podčiarknuť výbavami Style alebo R-Line v závislosti od toho, či hľadáte „športovejšiu“ vizáž alebo naopak elegantnejšiu.

Na výber by mala byť len dvojica benzínových motorov. V slabšej konfigurácii sa pod kapotou nachádza litrový trojvalec s výkonom 85 kW/115 koní a 200 Nm maximálneho krútiaceho momentu. V silnejšom prevedení pracuje pod kapotou 1,5-litrový benzínový štvorvalec s možnosťou deaktivácie dvojice valcov pri nízkej záťaži, ktorý produkuje 110 kW/150 koní. Disponuje krútiacim momentom 250 Nm, čo by malo byť pre ťažkú konštrukciu otvoreného SUV lepšou voľbou.