Volkswagen postavil off-roadový koncept pick-upu

738

Volkswagen Tristar bol predstavený na autosalóne v Hanoveri, pričom vznikol kvôli výročiu tretej dekády od vzniku konceptu Syncro.

Zakladá sa na modeli Transporter, no oproti nemu sa dizajnovo mierne odlišuje. Predovšetkým bola pozmenená predná maska spolu so svetlometmi, ktoré vyžarujú svetlo LED-kami. Tiež tu môžeme vidieť plastové lemovanie celej karosérie a naviják vpred. K tomu má obuté 17-palcové disky riadnymi off-road pneumatikami a o 30 mm svetlej výšky naviac. Auto je celkovo dlhé 4,8 metra, široké 2,3 m a čnie do výšky 2 metre.

Napriek pomerne “pracovnému” exteriéru je Tristar zvnútra pomerne luxusne vybavený. Nachádzajú sa tu hnedo-oranžovou kožou čalúnené sedačky, rôzne kovové obloženia, obrovský 20-palcový tablet a “espresovač”.

Pod kapotou nájdeme “dvojlitrové té-dé-íčko”, ktoré dosahuje výkon 150 kW, resp. 204 koní a krútiaci moment až 450 Nm už od 1 400 ot./min. Prostredníctvom sedemstupňovej prevodovky DSG motor permanentne poháňa všetky kolesá. Akceleráciu z nuly na “kilo” mu trvá 10 sekúnd a maximálna rýchlosť je 185 km/h.

Predseda divízie pre úžitkové vozidlá značky Volkswagen, Dr. Eckhard Scholz, o koncepte Tristar hovorí: “Tristar preukazuje bezprecedentnú kombináciu všetkých dobrých vlastností modelov série T. Demonštruje to jeho potenciál a dokazuje, že je stále najlepším meradlom.”

Na oslavu 30-tky konceptu Syncro wolfsburgskí inžinieri vyvinuli Volkswagen Tristar.