Volkswagen ID.7 Tourer: V základe ponúkne 286 koní!

52
Zdroj: David Dejvo Schun

Volkswagen ID.7 má ako model zatiaľ len dva roky, ale verziu kombi, teda Tourer, predstavili až vlani. Spolu s dlhším ID. Buzzom ide o najväčší elektromobil značky. Meria 4,96 metra a tým prevyšuje Arteona Shooting Brake a aj nový Passat.

ID.7 je jednoducho brutálne veľký a dizajnovo ide o elektromobil na prvú. LED Matrixové svetlomety IQ.Light s pásikom po celej šírke – práve s týmto štýlom začali elektrické Volkswageny. K tomu svietiace logo priamo od výrobcu, len jeden prieduch na chladenie pohonu a batérií a to je všetko. Pokojne by sme privítali aj pestrejší dizajn, ale vo Volkswagene vedeli, čo robia. A prečo to robia.

Pre aerodynamiku. Koeficient odporu vzduchu je totiž len 0,25. A to je o takmer dve desatiny menej ako v prípade ID.3 a o asi stotinu lepšie od Enyaqu. Po bokoch nájdete masívne 20-palcové disky kolies a vlastne masívna je aj celá karoséria, ktorú dizajnéri šikovne maskujú kombináciou farebných a čiernych častí karosérie.

Zadná časť sa opäť nesie v znamení jednoduchosti. V podstate dve dominanty sú panel s koncovými svetlami po celej šírke aj so svietiacim logom a celkom členitý nárazník s výraznými odtrhovými hranami, ktoré usmerňujú obtekanie vzduchu.

Luxus, ale bez gýča

Ani interiér sa od sedanovej ID.7 príliš nelíši. Sedačky ErgoActive sú veľmi komfortné, sú vyhrievané, odvetrávané a ponúkajú aj masážnu funkciu, ktorá je dosť prepracovaná a intenzívna. Inak málokto vie, že sedačky vedia zistiť, že ste spotení a zasiahnuť tak, aby ste na konci vystupovali suchí.

Pred vodičom nájdete úplne miniatúrny prístrojový štít lebo automaticky sériovo dostávate aj head-up displej s rozšírenou realitou. Multimédiá majú 15 palcov a tiež ho dostanete už v základe. Cez ne ovládate prakticky všetko vrátane smeru fúkania klimatizácie.

Sedenie vzadu čerpá z rázvoru 2970 milimetrov, ktorý je podstatne dlhší ako v Enyaqu. Koncepcia sedenia je však iná a priestor na kolená nie je úmerne väčší. Miesta je však dosť a sedíte ešte komfortnejšie. Kufor ponúkne 605 litrov. A aj to je viac, ako dostanete v Enyaqu.

Na stovke za 6,6 sekundy už v základe

Volkswagen ID.7 je novou vlajkovou loďou značky a na výkonoch a motorizáciách rozhodne nešetrí. Tak napríklad my testujeme úplný základ. A čo by ste povedali na to, že základ to dá na stovku za 6,6 sekundy? To neznie ako bežný rodinný kombík.

Naša motorizácia sa nazýva Pro. A to v praxi znamená pohon zadnej nápravy s výkonom dych berúcich 286 koní! A najvyšší krútiaci moment? 545 Newtonmetrov. Toto auto je jednoducho raketa na baterky. A baterky poriadne obrovské. Zoberte si, že základná má 77 Kwh netto. To sú dáta, na ktorých mnohé autá už končia. Ale tu na tejto kapacite to iba začína.

Obrovský rázvor, k tomu 2,2 tony hmotnosti… ID.7 je stelesnením komfortu a dynamiky na cestách. Komfort preto, lebo auto je ťažké a perfektne žehlí nerovnosti. Podvozok nesie staré známe meno DCC a ponúka až 15 úrovní nastavenia tuhosti. Čo v praxi znamená, že rovnováhu medzi dynamikou aj komfortom si nastavujete sami.

No a dynamika preto, lebo hmotnosť je uložená čo najviac pri zemi. Tým, že batérie sú v podlahe, ťažisko je nižšie. A to znamená sebavedomý prejazd zákrutami. A čo je šialenejšie, napriek obrovskému rázvoru je priemer otáčania podobný ako pri Volkswagene Polo.

Veľkosť verzus spotreba?

Volkswagen v cykle WLTP sľubuje spotrebu iba 14,4 kWh/100 km. My sme v realite spotrebovali o niečo viac. Asi 20 kWh. A to preto, lebo sme vo veľkom kúrili, vyhrievali čelné sklo a z tej istej batérie aj poháňali auto.

Maximálny nabíjací výkon predstavuje 175 kW a z 10 na 80 % sa nabijete za 28 minút. Rozdiel medzi sedanom a kombíkom je iba 800 eur a ak sa rozhodnete pre Tourera, teda kombi, dostanete ho v úvodnej výbave Limited za 54 290 eur.

Cena modelu od: Volkswagen ID.7 Tourer Pro – 51 990 eur

EuroNCAP: 5 hviezd (2023)

Záruka: zákonná / 8 rokov alebo 160 tkm na batériu

Výkon sústavy [kW (k)]: 210 (286)

Najvyšší krút. moment [Nm]: 545

Maximálna rýchlosť [km/h]: 180

Zrýchlenie 0-100 km/h [s]: 6,6

Spotreba WLTP kombi. [kWh/100 km]: 14,41

Maximálny DC nabíjací výkon [kW]: 175

DC nabíjanie z 10 na 80 % [min.]: 28

Prevádzková hmotnosť [kg]: 2 199

Najvyššia prípustná hmotnosť [kg]: 2 650

Objem batožinového priestoru [l]: 605

Kapacita batérie netto [kWh]: 77

Dĺžka/Šírka/Výška [mm]: 4 961 / 1 862 / 1 543

Rázvor osí kolies [mm]: 2 971