" "

Jedno z najpredávanejších áut v Európe prichádza v novom vyhotovení a priatelia, nie je to len tak. Renault Captur totiž po prvý krát dostanete v najvyššom možnom vyhotovení Initial Paris a taktiež ako hybrid “do zásuvky”. 

Renault Captur je evidentne váženým členom svorky modelov francúzskej značky. Síce sa vám na prvý pohľad, hlavne z profilu, môže zdať, že sa auto príliš nezmenilo, nenechajte sa zmýliť.

Podobnú taktiku zvolila značka aj v prípade Clia a podľa výsledkov jeho prvých novinárskych jázd je zrejmé, že zmeny by mali byť zásadné aj v prípade malého crossoveru.

Povrch

Captur nie príliš prekvapivo doháňa zvyšok ponuky značky s typickým svetelným podpisom predných svetiel a novou vlnou dizajnu na tých zadných. Denné LED svietenie sa z modelu po facelifte predošlej generácie premiestnilo do hlavných svetlometov. Na prednej maske zotrváva chránič nábehovej hrany v matne striebornej farbe.

Zadok auta pôsobí vďaka nižšie posunutému priestoru pre poznávaciu značku a novým svetlám omnoho čistejšia a elegantnejšie. Na výber budete mať až z 90 rôznych kombinácií prevedenia exteriéru. Konkrétne pôjde o 11 farieb karosérie, 4 kontrastné sfarbenia strechy a 3 balíky, ktorými si budete môcť ozvláštniť exteriér auta.

Nové svetlá sú tvorené technológiou LED už v základnej výbave, ako vpredu, tak aj vzadu. K exteriérovým kombináciám je ešte nutné dodať, že do celkového počtu možných unikátnych vyhotovení neboli zarátané priemery diskov. Tie v prípade modelu Captur dosiahnu až 18 palcov v závislosti od verzie. No a v neposlednom rade, nová generácia dostala predĺžený rázvor kolies.

Sto a jeden

Nový interiér vyzerá jednoducho geniálne. V Renaulte sa poriadne odviazali a zo svojich konceptov vyšťavili konečne niečo aj pre svoje produkčné verzie. Pred vodičom sa nachádza 9,3-palcový digitálny prístrojový panel Smart Cockpit, ktorý je najväčším svojho druhu v segmente. Obrazovka multimediálneho systému uložená na výšku je k dispozícii vo veľkostiach medzi 7 a 10,2 palcami.

Vyše 10-palcový variant ponúkne navigáciu bez príplatku. Plocha obrazovky je značne naklonená smerom k vodičovi a beží na nej nový systém Renault EASY LINK. Absolútnou novinkou je však takzvaná “lietajúca” konzola, ktorej súčasťou je odkladací priestor, zásuvky na 12V či USB konektory, no zároveň na nej nájdete aj novú radiacu páku dvojspojkovej prevodovky EDC. Pod ňou nájdete podsvietenú odkladaciu plochu s evidentne celkom slušným objemom.

Renault sa taktiež pohral s ergonómiou interiéru, no nezabudol na dobré mravy v podobe analógových ovládačov klimatizácie, či fyzických tlačidiel pre rôzne funkcie pod obrazovkou multimediálneho systému. Pribudli aj nové úpravy povrchov či už z hľadiska farebného či kvalitatívneho prevedenia. Batožinový priestor je však hviezdou programu, keďže ponúkne objem až 536 litrov, čím sa stavia na vrchol svojej triedy a pridáva sa tak k 27 litrom odkladacieho priestoru naprieč interiérom.

Nový vrchol ponuky

Pre novú generáciu Renaultu Captur bude teda k dispozícii aj vrcholné prevedenie INITIALE PARIS, známe z modelov Talisman či Espace. Spoznáte ho podľa plakiet s názvom výbavy, špecifickým 18-palcovým diskom a chrómovým detailom okolo bočných okien.

V interiéri ponúkne najvyššia výbava špeciálne farebné úpravy, typické výhradne pre toto prevedenie. Zásadným prvkom majú byť sedadlá s prešívaným operadlom kombinovaným, perforovanou kožou a špecifickou kontrastnou niťou. K tomu všetkému počítajte s vyhrievaným volantom. Túto výbavu však nebude možné na začiatku predaja kombinovať so všetkými motorizáciami.

Či už benzín, alebo…

Vyhotovenie TCe 100 využije litrový trojvalec 1.0 TCe a ponúkne výkon 73 kW/100 koní, čo je o 10 viac oproti predošlej verzii TCe 90. Nárast je evidentný aj z hľadiska krútiaceho momentu, ktorý stúpol o 20 Nm na celkových 160 Nm. Táto jednotka by mala byť ponúkaná aj s možnosťou továrenskej úpravy na LPG.

O zvyšok benzínovej ponuky sa stará štvorvalec vo verziách TCe 130 GPF a TCe 155 GPF. Prvá menovaná dosiahne výkon 95 kW/130 koní, krútiacim momentom 240 Nm a má byť rozumnejšou z dvoch alternatív. Verzia TCe 155 GPF má byť “šoférskou” voľnou s výkonom 114 kW/155 koní a krútiacim momentom 270 Nm. Obe verzie disponujú filtrom pevných častíc, no obe budú taktiež k dispozícii so 7-stupňovou prevodovkou EDC.

…nafta,…

Dvojica naftových motorizácií bude stáť na pleciach 1,5-litrového motora 1.5 Blue dCi, ktorý samozrejme spĺňa všetky nové nariadenia a požiadavky ohľadom emisií. K dispozícii bude vo verzii Blue dCi 95 s výkonom 70 kW/95 koní, krútiacim momentom 240 Nm a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Vo verzii Blue dCi 115 bude možnosť voľby medzi 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou EDC. Silnejšia motorizácia ponúkne výkon 84 kW/115 koní a krútiaci moment 260 Nm.

…alebo hybrid do zásuvky

Renault Captur sa prvý krát predstavuje ako plug-in hybrid. Značka si pri vývoji tohto pohonu registrovala vyše 150 patentov a celá paráda nesie názov E-TECH. Pohon bude prekvapivo využívať nový 1,6-litrový benzínový motor a dvojicu elektrických motorov, ktoré bude krotiť inovatívna prevodovka, s technológiou podobnou monopostom tímu Renault F1.

Batéria s kapacitou 9,8 kWh dopomôže Capturu zájsť 65 kilometrov na jedno nabitie (podľa cyklu WLTP) a pracovať až do rýchlosti 135 km/h čisto na elektrickú energiu. Do predaja sa dostane až v priebehu budúceho roka.