Ultimátne Porsche 911? Touring s manuálom odstraňuje všetku pózu z GT3

1560
Zdroj: Porsche Newsroom

Porsche 911 GT3 je už tradične jedným z najrýchlejších deväťstojedenástiek, aké spoločnosť kedy vyrobila. S atmosférickým plochým šesťvalcom s objemom štyri litre a výkonom 374 kilowattov (510 koní) a 469 newtonmetrov sa najnovšia GT3 vyšvihne na stovku len za 3,2 sekundy. 

Lenže ako by povedal Horst Fuchs: “A to nie je všetko, vážení!” Teraz si totiž viete dopriať dynamiku a mužó plnokrvnej 911 GT3, len bez všetkých tých otvorov v karosérii a bez obrovského prítlačného krídla, lemujúceho zadnú časť auta.

Zdroj: Porsche Newsroom
Zdroj: Porsche Newsroom

Automatický spojler, manuálna prevodovka

Najväčším vizuálnym rozdielom medzi tradičným modelom 911 GT3 a modelom Touring je teda zadné krídlo, alebo skôr jeho nedostatok. Jeho miesto zastúpil elektronický, ktorý sa automaticky vysunie, keď je to treba.

Zdroj: Porsche Newsroom
Zdroj: Porsche Newsroom

Predná maska auta tiež dostala špecifický tvar, okná majú strieborné lemovanie a výfuk je dodávaný v štandardnej striebornej povrchovej úprave (na želanie je k dispozícii saténová čierna). Korunku tomu nasadzuje elegantný znak GT3 Touring v zadnej časti.

Zdroj: Porsche Newsroom
Zdroj: Porsche Newsroom

20 a 21-palcové kolesá z “bežnej” GT3 zostávajú na mieste, rovnako ako rozsiahle možnosti idividualizácie exteriéru a materiálov v interiéri. Základom je vždy obšitie hornej polovice palubnej dosky čiernou kožou, pre tú spodnú polovicu je tu za hrsť alternatívnych farebných prevedení.

Zdroj: Porsche Newsroom
Zdroj: Porsche Newsroom

V novej generácii Touringu sa zákazníci môžu rozhodnúť pre šesťstupňovú manuálnu prevodovku alebo prevodovku PDK. Predchádzajúca GT3 Touring ponúkala iba šesťstupňový manuál.

Zdroj: Porsche Newsroom
Zdroj: Porsche Newsroom

A ešte pikoška na záver: Ak náhodou žijete v Kalifornii a autá sledujete práve na Autográtise, musíme vás sklamať. Z dôvodu štátnych predpisov o hluku si budete môcť kúpiť len automat PDK. Tragické, však?

GT3 Touring sa začne predávať neskôr v tomto roku so začiatočnou cenou rovnakou, ako v prípade okrídlenej GT3-ky. Do ktorej by ste išli vy?