Toyota vyradí všetky naftové motory z osobných modelov

1223

Honba za náročnými emisnými normami tvaruje automobilový trh. Toyota napríklad postupne opustí vody naftových motorov v Európe. Značku má podržať jej 20 ročná história s hybridnými modelmi.

Prvé náznaky radikálnych krokov značky Toyota sme mohli zaznamenať už s príchodom mestského crossoveru CH-R. Predstaviť malé SUV pre európsky trh bez naftového motora, sa mohlo zdať ako absolútna šialenosť. Nad naftovými motormi sa však v Európe dlhodobo zbierajú ťažké tmavé mraky a budúcnosť nenasvedčuje opačnému trendu.

Nová Toyota Auris po vzore CH-R

Ako sme už stihli spomenúť pri predstavení novej generácie hatchbacku Auris, Toyota nemá v pláne vyrábať model s naftovou motorizáciou. Pod kapotu novinky sa dostane 1,2 litrový preplňovaný štvorvalec, poháňaný benzínom a dve hybridné verzie.

Nová Toyota Auris príde na náš trh už aj s novým hybridným systémom piatej generácie. Bude obsahovať atmosférický benzínový motor s objemom 2.0 litra, elektromotor a kombinovaný výkon 180 konských síl

Dôvodom tohto ťahu je aj dopyt zákazníkov po pohonoch typu HEV (Hybrid-Electric Vehicle). V minulom roku narástol predaj hybridných modelov Toyoty o 38% a to znamenalo celkovo 41% z celkových predajov Toyota Motors Enterprise. Naftové motorizácie v celkovom podiely predajov dosiahli len niečo menej než 10%.

Hybrid je pre Toyotu “nový diesel”

Toyota vyvíja technológiu hybridných elektrických vozidiel (HEV) už viac ako 20 rokov. Už niekoľko rokov dominujú verzie HEV ponuke pohonných jednotiek. Pri našom najnovšom modeli Toyota C-HR tvorili verzie HEV až 78 % minuloročného predaja“, uvádza prezident a generálny riaditeľ automobilky, Johan van Zyl.

Dva motory, napchatý motorový priestor a smiešna spotreba v meste. Toto čaká stále väčšiu časť zákazníkov Toyoty.

Ponuka verzií HEV pre osobné automobily Toyota sa už v roku 2015 vyrovnala našej ponuke naftových verzií. Odvtedy predaj verzií HEV podstatne presiahol predaj naftových verzií. V prípade úžitkových vozidiel, kde naďalej pretrvávajú osobné aj obchodné potreby (napr. krútiaci moment a užitočné zaťaženie), budeme stále ponúkať najnovšie technológie vznetových motorov“, dopĺňa van Zyl.

Nafta UŽ LEN v úžitkových modeloch

Čo je však nutné “podčiarknuť” je fakt, že naftové motorizácie samozrejme zostanú v ponuke pre úžitkové modely. Hilux, Proace alebo Land Cruiser by na Európskom trhu vo výhradne benzínových prevedeniach nemali šancu prežiť silný nápor konkurencie.