Toyota Auris: Dynamika a dizajn ako evidentné priority

578

Jeden z najobľúbenejší hatchbackov nie len u nás, ale aj vo zvyšku Európy, dostáva svojho nástupca. Pokiaľ vám nevonia hybrid, máte na stole len jedinú benzínovú možnosť. Hybridy naopak prídu dva.

Toyota uvádza, že sa rozhodla uviesť svoje modely uvádzať s dvojicou hybridných motorov. Ako dôvod uvádza, že jeden by mal byť vhodný pre pokojnú a ekonomickú jazdu. Ten druhý má byť výkonnejšou alternatívou s cieľom poštekliť zmysly vodiča.

Auris ako Genezis

Prvým modelom, ktorý bude k dispozícii s nasledovnou ponukou motorov, bude v celosvetovo práve nový Auris. Konkrétne pôjde o dvojicu hybridných pohonov, z ktorého už benzínový štvorvalec s objemom 1,8 litra pracujúcim v tandeme s elektromotorom poznáme. Má ponúknuť 90 kW/122 koní.

Druhým hybridom má byť pohon pracujúci s dvojlitrovým benzínovým štvorvalcom. Dynamickejšia verzia hybridného pohonu má ponúknuť až 132 kW/180 koní výkonu. Jediným konvenčným pohonom v ponuke má byť 1,2 litrový benzínový štvorvalec, preplňovaný turbom.

Efektívna architektúra

Toyota New Global Architecture (TNGA) sa má stať platformou pre revolučný vývoj vozidiel značky. Cieľom aplikácie TNGA je výroba dizajnérsky pekných, zábavných a bezpečných vozidiel naprieč budúcou ponukou značky.

Čo v podstate Toyota vo svojom tlačovom vyhlásení skloňuje v súvislosti s TNGA najčastejšie je to, že Auris a ostatné modely by mali disponovať dynamickými vlastnosťami, bez straty komfortu a bezpečnosti pre posádku.

Manga roboti

„Využitím nízkeho ťažiska nadobudnutom vďaka TNGA je vozidlo ľahšie a dynamickej pri pohľade zo strany a pri pohľade zozadu vytvára široký a nízky postoj, ktorý je tak dôležitý pre našich európskych zákazníkov,“ uvádza Simon Humphries, výkonný generálny manažér Toyota Global Design.

Dĺžka Aurisu narástla oproti predošlej generácii o 40 milimetrov, ktorá sa v plnej miere premieta do dlhšieho rázvoru náprav. Predná maska taktiež pokračuje v nastolenom dizajnérskom trende značky a využíva o 25 milimetrov nižšiu výšku k zlepšeniu dynamiky postoja a pasívnej bezpečnosti auta pri náraze.

Ako tomu mám rozumieť?

Toyota Auris chce byť zábavnejším a bezpečnejším hatchbackom v šialene prepchatom a náročnom segmente. Čo je však zvláštne, v tlačovej správe sa neuvádzajú dnes tak typické reči o spotrebe a revolučných riešeniach. Toyota si však po 1,5 miliónoch kusov hybridných modelov predaných len v Európe a 20 ročnou vedúcou pozíciou na trhu s hybridmi, celkom evidentne nadbehla z hľadiska domácich úloh. Teraz je čas sa baviť a verte či nie, reči a dynamike a dizajne počujeme oveľa radšej, než nekonečné litánie o emisiách a DPF filtroch. (S dovolením, ide o môj osobný názor).