O novom Volve S90 sme písali len pred pár dňami, informácie o motoroch sa však dozvedáme až teraz. Prakticky pôjde o motorizácie z Volva XC90. To znamená, žiadne päťvalce, nieto ešte radové šesťvalce.
Dva naftové agregáty
Absolútny základ bude predstavovať variant D4, ktorý je poháňaný 2,0-litrovým naftovým motorom Drive-E. Štandardne bude mať 140 kW (190 k) pri 4250 ot./min a 400 Nm v rozpätí 1750 – 2500 ot./min.
D4 dostane zákazník jedine s pohonom prednej nápravy a manuálnou prevodovkou. Zrýchlenie 0-100 km/h stíha za 8,2 sekundy a maximálne dokáže vyvinúť 230 km/h. Pri bežnej prevádzke si má vypýtať iba 4,1 l/100 km.
Druhým a zároveň posledným dieselom v ponuke bude D5. V minulosti označenie päťvalcovej konfigurácie, dnes poukazuje na vyšší výkon spomenutého dvojlitra Drive-E. V tomto prípade má 173 kW (235 k) pri 4000 ot./min a 480 Nm v rovnakom spektre ako slabšia D4.
Po variante D5 by klient mal siahnuť nielen kvôli vyššiemu výkonu, ale i sľúbovanej lepšej odozve motora. Silnejší turbodiesel totiž disponuje systémom anti-lag, u Volva označenom PowerPulse, ktorý zabezpečuje stlačený vzduch. Turbo roztočí počas toho, kedy majú výfukové plyny ešte slabú hybnosť.
Dôvodom na výber tejto motorizácie môže tiež byť fakt, že sa dodáva s osemstupňovou automatickou prevodovkou Aisin a pohonom všetkých štyroch kolies. Klasickú akceleráciu tak pokryje už za 7,3 s, i keď dosiahne rovnakú maximálku. Za svoju prevádzku si má pýtať iba o jeden liter nafty viac.
Benzín iba jeden plus výkonný hybrid
Volvo XC90 disponuje aj verziou T5, ktorá má klasický dvojlitrový benzínový motor spriahnutý s jedným turbodúchadlom. S90 tento motor (možno len zatiaľ) nemá. Preto paleta zážihových agregátov štartuje pri T6.
Štvorvalec T6 má taktiež dva litre objemu, akurát vzduch doň tlačí nielen turbodúchadlo, ale i mechanický kompresor. Štandardne poháňa všetky kolesá, ktoré ženie silou 235 kW (320 k) pri 5700 ot./min a 400 Nm od 2200 – 5400 ot./min.
Zaujímavosťou je, že 320 koní budete môcť krotiť ako manuálnou prevodovkou, tak i spomenutým automatom Aisin. S osemstupňovou prevodovkou zrýchlenie z pokoja na sto zvládne už za 5,8 s a stále zabezpečí prijateľnú spotrebu 7,3 l/100 km.
Poslednou motorizáciou má byť variant T8 Twin Engine. Po lopate ide o skĺbenie benzínového motora T6 s elektrickým motorom (64 kW/87 k). Táto kombinácia je dostupná jedine s automatom Aisin, pričom maximálne produkuje až 299 kW (407 k) a 640 Nm. Štvorkolka je samozrejmosťou.
Dynamické možnosti hybrida sme sa nedozvedeli. Vieme len to, že na prevádzku elektromotora slúžia batérie uložené v stredovom tuneli. Majú kapacitu 9,2 kWh, čo S90 umožňuje elektrický dojazd 45 km. Zvyšných 55 zo 100 km má kombinovane zvládnuť za 1,9 l/100 km.
Paleta agregátov je takmer celá prebratá z SUV modelu XC90.