TEST: Volvo V60 – zaujímavá alternatíva k nemeckej trojke

1935
Na autosalóne vo Frankfurte predstavila švédska automobilka Volvo okrem iného aj modernizované modely S60/V60. Dostali širšiu masku chladiča, nové svetlá a pozmenený nárazník s LED diódami na denné svietenie.Mierne prepracovaná bola aj predná kapota a grafika zadných svetiel. Zadnú časť ponovom zdobia hranaté koncovky výfuku.

Virtuálna realita
V interiéri sa v podstate zmenila iba jedna vec – prístrojový panel. Prišiel o akékoľvek analógové prístroje, všetko je digitálne. Je to vlastne ten istý prístrojový panel, ktorý bol predstavený v modeli V40. Kovový tubus v jeho strede síce naznačuje nejakú tu štruktúru, no v pozadí je iba jeden veľký 8-palcový displej, ktorého grafika sa dá meniť podľa nálady. Vodič si v rámci troch režimov dokáže vybrať tvar, farbu podsvietenia a zobrazované údaje prístrojového panelu.
Všetko ostatné ostalo po starom. To znamená, že Volvo V60 ponúka interiér s pozoruhodne vysokou kvalitou vypracovania, pričom použitie prvotriednych materiálov je samozrejmosťou. Rukopisom dizajnérov vozidiel značky Volvo je tenká stredová konzola s „panáčikom“ (slúži na intuitívne ovládanie klimatizácie) a nespočetným množstvom tlačidiel. Za toto bývajú Volvá často kritizované. Je pravda, že chvíľu trvá, kým sa tam človek zorientuje, ale páči sa mi napríklad to, že Volvo má na stredovej konzole stále „klávesnicu“, pomocou ktorej sa dajú veľmi jednoducho (ako na mobile) vpisovať napríklad adresy do navigácie.

Päťvalec musí byť
Zaujímavosťou je, že zatiaľ čo verzia D4 s pohonom predných kolies má pod kapotu dvojlitrový päťvalec, model AWD s pohonom všetkých štyroch kolies, taktiež s označením D4, poháňa 2,4-litrový päťvalec. Obida agregáty sú pritom vyladené na rovnaký výkon – 133 kW (181 k). Vo verzii D5 má pritom ten istý 2,4-litrový motor výkon 158 kW (215 k).
Nami testované auto (verzia D4 AWD) teda malo pod kapotou 2,4-litrový turbodiesel, ktorý svoju silu prenášal prostredníctvom šesťstupňovej automatickej prevodovky na všetky štyri kolesá. Musím povedať, že odhlučnenie je citeľne lepšie ako v modeli V40 s dvojlitrovým naftovým päťvalcom. Potešia aj pádla pod volantom na manuálne radenie. Menšie Volvo V40, testované v minulom čísle, ich nemalo. Čo sa týka spotreby, napriek objemu 2,4 litra, automatickej prevodovke a pohonu 4×4 sa v meste dá udržať pod 8,5 l/100 km. Mimo mesta sa spotreba paliva pohybuje podľa okolností okolo šiestich litrov nafty na 100 km. Na diaľnici pri rýchlosti 130 km/h otáčkomer ukazuje 2 400, pričom spotreba sa dá udržať pod ôsmimi litrami.

Resumé
Nechcem pôsobiť zaujato, ale mne sú autá značky Volvo veľmi sympatické. Sú to mimoriadne kvalitné autá po všetkých stránkach, pričom tou najvyzdvihovanejšouje bezpečnosť. Volvá mám ale rád najmä preto, že sú vo všetkých smeroch porovnateľné so spomínanou konkurenciou, no pritom pôsobia decentne a nekričia do sveta, že stáli kopec peňazí.


Základná cena modelu
 – Volvo V60 T3 Base: 30 490 €
Základná cena testovanej verzie – Volvo V60 D4 AWD Summum: 44 840 €
Registračná daň na testované auto: 787€

 

Motor
Typ motora:
radový, vznetový
Valce/ventily:
5/20
Zdvihový objem [cm3]:
2400
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:
133 (181)/4000
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:
420 /1500-2500
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:
220
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:
8,8
Spotreba – mesto/mimo/kombi [l/100 km]:
8,6/5,2/6,4
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:
430
Objem nádrže [l]:
67,5
Prevádzková hmotnosť [kg]:
1766
Rozmer pneumatík:
215/50 R17
Dĺžka [mm]:
4635
Šírka [mm]:
1865
Výška [mm]:
1484
Rázvor [mm]:
2776

Ak si náročný motorista vyberá nové kombi strednej triedy, okrem „svätej trojice“ (Audi, BMW, Mercedes) prakticky nemá inú možnosť, iba zavítať do predajne škandinávskej exotiky a obzrieť si nové Volvo V60.