TEST Toyota Hilux GR Sport: Americký sen z Japonska

1223
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Trh pikapov na Slovensku stále rastie a hoci je ôsmy Hilux známym autom, prichádza v novej športovejšej výbave. S tou športovosťou je však opatrný.

Pikapy sú pre väčšinu vodičov nezmyselným kusom kovu, ktorého potenciál nikdy naplno nevyužijú. No stačí vyjsť za hranice hlavného mesta a začnú sa objavovať čoraz častejšie. A Hilux nie je výnimkou.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Ľudia ho milujú pre svoje ikonické meno, v relácii Top Gear zahviezdil hneď niekoľkokrát, ale aj pre jeho charakter. A i keď ho asi nikdy nebudeme potrebovať, obľúbili sme si ho aj my.

Nová fullka

Doteraz bola najvyššou dostupnou výbavou verzia Invincible Sport, čo už ale niekoľko mesiacov neplatí. Do popredia sa totiž dostal estetický balík a stupeň výbavy s názvom GR Sport, ktorý Toyota postupne zavádza do celého modelového portfólia.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

V praxi to znamená novú mriežku chladiča so špeciálnym vzorom, namiesto znaku je na čele nápis TOYOTA, lemy svetiel sú výraznejšie, 17-palcové disky sú určené špeciálne pre túto výbavu. K tomu hŕstka čiernych prvkov a štýlové červené tlmiče s pružinami.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

V interiéri sa GR Sport vyznačuje športovými sedadlami s prešívaním a nápisom GR Sport. K tomu imitácia karbónu, červená dekorácia na palubnej doske a modré náladové svetlo vo dverách. Prečo zvolili modrú farbu k inak červenému interiéru, asi zostane záhadou. A na celkovom dizajne vnútra už cítiť, že aktuálny Hilux má 8 rokov. No vzhľadom na jeho terénne určenie nás mierna zastaranosť nevyrušovala.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Najmä na náklad

Ak budete v tomto aute prevážať svoju štvorčlennú rodinu, vedzte, že ani vo verzii Double Cab, ktorá má najväčšiu kabínu, miesta vzadu nie je úplne najviac. Aj keď na hlavu je ho celkom dosť, na kolená ho s výškou 1,9 metra budete mať len tak-tak. Zadná lavica je určená skôr pre nižších cestujúcich.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Ale povedzme si na rovinu, pikapy vždy boli hlavne o tom, čo majú vzadu. Zadné dvere nie sú napojené na centrál, čo je vychytávka, ktorú by si najvyšší stupeň výbavy jednoznačne zaslúžil. No je možné si ho prikúpiť. Takmer štvorcová nákladová plocha výborne poslúži svojmu účelu a za spomenutie stojí aj roleta a oplastovanie nákladného priestoru.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Poctivá nafta

Aj Hilux so športovým prívlastkom tlačí dopredu 2,8-litrový naftový radový štvorvalec so šesťstupňovou automatickou prevodovkou, pohonom všetkých kolies a výkonom 204 koní. Spolu s najvyšším krútiacim momentom 500 Newtonmetrov zaručí zrýchlenie na stovku za 10,7 sekundy a ručička tachometra sa zastaví na maximálnom tempe 175 kilometrov za hodinu.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

A ak pôjdete Hiluxom po poľných cestách, pud sebazáchovy môžete nechať doma. Svetlá výška našej konfigurácie je obrovských 31 centimetrov a nechýba ani kovová ochrana motora, prevodovky a aj zadného diferenciálu, ktorá z verzie GR Sport robí skutočne robustné auto. Samozrejme, dynamická jazda s 3,2-tonovým autom v teréne si vyžaduje poctivý tréning, pretože fyziku sa nedá oklamať.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Popracovali na podvozku

Do GR Sport namontovali nové tlmiče s lepším výkonom, lepšou odozvou a dlhšou životnosťou. Predné pružiny okrem toho, že sú červené, sú aj tuhšie a zvládnu toho ešte viac. A celému zážitku dopomáha aj samosvorný diferenciál. A riadenie? Od pikapov sa priamosť neočakáva. Namiesto toho sa pri nižších rýchlostiach celkom namakáte. No ten efekt stojí za to. A za to stojí aj maximálna hĺbka brodenia, ktorá predstavuje úctyhodných 70 centimetrov.

Keď Toyota uvádzala Hilux na trh, dobre vedela, čo robí. A aj vo svojej ôsmej generácii je Hilux s príponou GR Sport je perfektne vyladené auto pre ľudí, ktorí žijú aktívny život a nemajú v pláne prijímať kompromisy.

Základná cena modelu – Toyota Hilux Live Single Cab 150k: 39 060 €
Základná cena testovanej verzie – Toyota Hilux GR Sport Double Cab: 63480 €
Euro NCAP: 3* (2016)
Záruka: 5 rokov / 250 000 kilometrov

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, vznetový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:2755
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:150 (204) / 3400
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:500 / 1600-2800
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:175
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:10,7
Spotreba - kombinovaná [l/100 km]:8,8 - 10
Rozmery a hmotnosti
Rozmery nákladného priestoru (dĺžka/šírka/výška po horný okraj korby) [mm]:1555/1540/480
Objem nádrže [l]:80
Pohotovostná hmotnosť [kg]:2125 – 2130
Rozmer pneumatík:265/60 R18
Dĺžka [mm]:5330
Šírka [mm]:1855
Výška [mm]:1810
Rázvor [mm]:3085