TEST: Toyota Camry⎜Vybavené

2908
Zdroj: František Pisarovič

Keď sa hovorí o manažérskom sedane strednej triedy, je takým milým stredoeurópskym zvykom rovno zamieriť do otvorenej náruče Škody Superb či Volkswagenu Passat. Najnovšie vydanie Toyoty Camry ale dokazuje, že sa predtým oplatí zastaviť aj u Japoncov. Pozrieť sa, ako sa má také auto robiť.

Nedá sa povedať, že by táto kategória vozidiel patrila u nás k tým najobľúbenejším. Klasické sedany a ich deriváty sú postupne vytláčané SUV a vďaka masakrálnej predajnej prevahe Passatov a Superbov voči konkurencii sa z pohľadu automobilky na túto triedu akosi neoplatilo mieriť.

Len jemné zmeny

Aj preto sme sa dlho nevedeli dočkať modelu Camry na našom trhu, kde svoje pôsobenie skončil v roku 2005 a až do roku 2019 ho nebolo. Teraz je však nielen späť, ale aj po facelifte, ktorý priniesol omladený dizajn a ešte úspornejšiu hybridnú sústavu pod kapotou.

Takto, nie je facelift ako facelift. Camry prešla skôr veľmi ľahkou modernizáciou, ktorá vychytala jej nedostatky; zmeny oproti nefaceliftovanému modelu sú vizuálne skôr symbolické. Nájdeme tu modifikovaný predný nárazník so širokým otvorom na nasávanie vzduchu (opticky širší ako jeho funkčná časť). Zmenila sa aj optika predných svetlometov, bol pridaný testovaný lak a dizajn 17” a 18” diskov kolies.

Vnútri je však situácia trochu iná. V prvom rade, Camry dostala novú deväťpalcovú obrazovku displeja infotainmentu, ktorý teraz podporuje aj Apple Car Play a Android Auto (avšak len prostredníctvom kábla). Nových je aj pár asistentov v prípade systému Toyota Safety Sense, konkrétne systém automatického brzdenia pri odbočovaní a predkolízny asistent.

Všetky KPI-čka v hre

Toľko hovorí teória, v praxi ale treba upozorniť aj na to, čo je vlastne Camry zač. Na rozdiel od európskej konkurencie pochádza skôr z americkej dielne, čo je citeľné nielen na prvý pohľad, ale aj omäk. Interiér je vyrobený z mäkčeného kapitalizmu a kože, po usadnutí vás obklopí a okamžite dá najavo, že sedíte vo veľkom automobile.

Aj volant je veľký, aj páka voliča e-CVT prevodovky je veľká. Veľké sú aj tlačidlá výhrevu či odvetrávania predných sedadiel s pamäťou z paketu VIP, ktorý je k dispozícii pre verziu Executive a ktorým je naše testované auto vybavené. Okrem nich ponúka aj prémiový audiosystém JBL s ôsmimi reproduktormi a subwooferom, vyhrievané zadné sedadlá, zadnú lakťovú opierku s možnosťou ovládania rádia, klimatizácie, zadnej rolety a regulácie náklonu zadných sedadiel.

Za nimi sa nachádza batožinový priestor s objemom 524 litrov, resp. 500 litrov pre verziu Executive VIP.

Umenie splývať

Že Camry nie je žiaden športovec, to sme si už povedali. To však neznamená, že na ceste nebude dostatočne dynamická. Jej prepracovaný štvorvalec s objemom 2,5 litra a vyhláseným hybridným systémom so spaľovaním v Atkinsonovom cykle vie produkovať až 160 kilowattov (218 koní) a 221 newtonmetrov v rozmedzí 3 600 až 5 200 otáčok za minútu. Zrýchlenie z nuly na stovku prebehne tabuľkovo za 8,3 sekundy a vám to bude úplne jedno, pretože ťažisko tohto vozidla leží v inej činnosti: hltať vzdialenosti.

Mäkké nastavenie podvozka vás ani k ničomu inému nenabáda, podobné je to aj s reakciou variátora na plynový pedál. Svoj vlastný svet má aj riadenie, ktoré je také odtiahnuté od reality, že si myslíte, že mu chýba mechanický kontakt s kolesami. Teda – myslíte si to do prvého pridania plynu v zákrute, ktoré jednoznačne prezradí charakter auta.

Camry je jednoducho veľké, mäkké a mimoriadne luxusne vybavené vozidlo, ktorého priority ležia práve tam, kde leží aj váš komfort. Ak túžite po čo najkomfortnejšom presúvadle na dlhé vzdialenosti, práve ste ho našli.

Základná cena modelu – Toyota Camry 2,5 Hybrid (218 k) e-CVT Comfort: 32 900 €
Základná cena testovanej verzie – Toyota Camry 2,5 Hybrid (218 k) e-CVT Executive: 38 900 €
Euro NCAP: netestované
Záruka: 3 roky/100 000 km
Registračná daň: 530 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, zážihový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:2487
Najvyšší výkon benzínového motora:[kW (k)/ot./min.]:131/(176)/5700
Najvyšší krút. moment benzínového motora:[Nm/ot./min.] :221/3600–5200
Najvyšší výkon hybridnej sústavy:[kW (k)]:160 (218)
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:180
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:8,3
Spotreba - kombinovaná [WLTP; l/100 km]:5,3 - 5,6
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:524
Objem nádrže [l]:50
Prevádzková hmotnosť [kg]:1595 - 1660
Rozmer pneumatík:235 / 45 R18
Dĺžka [mm]:4885
Šírka [mm]:1840
Výška [mm]:1445
Rázvor [mm]:2825