TEST: Suzuki Ignis | Ľahkosť bytia

256
Suzuki Ignis 2WD_Autogratis

Suzuki Ignis je malý zázrak na kolesách. Do takého malého a ľahkého auta vopchať priestor pre štyroch dospelých ľudí je samo o sebe úspechom. Tento raz sme sa však pozreli na verziu s pohonom predných kolies. Rozdielov oproti „štvorkolke“ je teda niekoľko.

Osobne si myslím, že keď si už raz môžeme kúpiť malé Suzuki Ignis s pohonom všetkých štyroch kolies, nie je dôvod pre to, aby ho značka ponúkala bez tejto možnosti. Drobné SUV-čko je aj so štvorkolkou veľmi úsporné. Zadný diferenciál však zaberá priestor v kufri, uberá komfort zadným pasažierom, zvyšuje ľahkému autu hmotnosť a pri kúpe značne zaťaží vašu peňaženku.

Geocashing

Tento príbeh ste už určite počuli, no v Suzuki napchali do Ignisu množstvo historických detailov. Čierny prvok pod bočnou hranou pobral Ignis z prvej generácie drobného terénneho modelu Vitara.

Suzuki Ignis 2WD_Autogratis

Detaily prednej masky zas pochádzajú z historického modelu Cervo zo 70-tych rokov a obrátené logo Adidas pochádza z malého modelu Fronte Coupé od Giugiara. Drobec je tiež typický kolesami napchatými do rohov karosérie a zvláštnym zadkom. Verzia s pohonom predných kolies na rozdiel od „štvorkolky“ nedisponuje logom „AllGrip“ na piatych dverách.

Dividenda

Voľba pohonu predných kolies je cítiť paradoxne najviac v interiéri. V modeli s pohonom všetkých štyroch kolies bola jazda pre zadných pasažierov tvrdšia, než by som očakával. Absencia zadného diferenciálu prináša prekvapivo príjemnejší zážitok z pohľadu jazdy na zadnej lavici.

Suzuki Ignis 2WD_Autogratis

Ďalšou výhodou je objem kufra, ktorý je v prípade posunutia zadných sedadiel pre čo najväčšie pohodlie na zadných sedadlách väčší o celých 56 litrov.

Suzuki Ignis 2WD_Autogratis

V prípade posunutia sedadiel smerom do kabíny, pre dosiahnutie maximálneho objemu batožinového priestoru, má verzia s pohonom predných kolies náskok celých 40 litrov oproti „štvorkolke“. Interiér je pri porovnaní oboch verzií identický, či už po stránke priestoru, spracovania, alebo prevedenia.

Malé autá, veľké rozdiely

Kde však malý Ignis s pohonom predných kolies stráca na „štvorkolku“, je rozhodne priľnavosť. Keďže je Ignis obutý do 16-palcových galusiek s rozmerom 175/60, nie je vylúčené, že pri nešikovných rozbehoch z križovatky započujete pískanie pneumatík.

Suzuki Ignis 2WD_Autogratis

Absencia zadného diferenciálu a hnacieho hriadeľa má rovnako na svedomí úsporu hmotnosti až 50 kilogramov. Rozdiely sa môžu dostaviť tiež pri zhoršených poveternostných podmienkach. Hlavne v snehu bude „predokolka“ logicky ťahať za kratší koniec.

Suzuki Ignis 2WD_Autogratis

Osobne by som sa však tejto situácie príliš nebál, keďže má Ignis vďaka úzkym pneumatikám a nízkej hmotnosti predpoklady čeliť nepriaznivým cestným podmienkam bez vážnej ujmy.

Stará škola

Suzuki drží atmosférické motory pri živote, a to dokonca vo štvorici aktuálne predávaných modelov. Ignis si dokonca s iným ako atmosférickým štvorvalcom s objemom 1,2 litra ani nezaobstaráte. Ide o motor ako ušitý do auta, ktoré váži zásadne menej ako jednu tonu.

Suzuki Ignis 2WD_Autogratis

Výkon 66 kW/90 koní je pre drobné auto absolútne postačujúci. Motor nemá žiadny problém ťahať auto aj pri diaľničnej rýchlosti s tromi osobami na palube a ich batožinou. Spotreba je v porovnaní so „štvorkolkou“ samozrejme nižšia.

Suzuki Ignis 2WD_Autogratis

V katalógu uvádza Suzuki rozdiel medzi prevedeniami v priemere na úrovni 0,4 až 0,5 litra. V praxi bol ten rozdiel menší, no 3 decilitre na stovku nie sú málo. Mimo mesta jazdil Ignis za 4,2 litra, v meste za 4,8 litra a pri diaľničnom tempe len mierne pod 5 litrov na 100 km.

Základná cena modelu – Suzuki Ignis 1,2 GL DUALJET 2WD: 9 590 €
Základná cena testovanej verzie – Suzuki Ignis 1,2 GLX DUALJET 2WD: 12 290 €
Euro NCAP: 3 hviezdy, 2016
Záruka: 3 rokov/100 000 km (rozšírenie za príplatok)
Registračná daň: 33 €
Technické údaje:

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, zážihový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1242
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:66 (90)/6000
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:120 /4400
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:170
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:12,2
Spotreba - mesto/mimo/kombi [l/100 km]:5,5/4,1/4,6
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:260
Objem nádrže [l]:32
Pohotovostná hmotnosť [kg]:855
Rozmer pneumatík:175/60 R16
Dĺžka [mm]:3700
Šírka [mm]:1690
Výška [mm]:1595
Rázvor [mm]:2435