Osobne si myslím, že Renault Captur žiadny exteriérový facelift nepotreboval. Značka však aj pod jeho kapotu potrebovala nasťahovať nový benzínový motor, a preto prišlo na spomínané osvieženie dizajnu. Zmeny sú minimálne, no aká je 1,3-litrová jednotka v silnejšom prevedení?

Nad jednou vecou z úvodu som sa zamyslel trošku hlbšie. Renault Captur je tu s nami už od roku 2013 a to znamená, že osvieženie jeho dizajnu padlo predsa len vcelku vhod.

Najpredávanejší crossover v Európe spred troch rokov si však prešiel skutočne iba kozmetickými úpravami. Nový motor svojho predchodcu v tomto prípade pripomína, no naďalej sa svojím charakterom odlišuje.

Francúzsky minimalizmus

Je vidieť, že Francúzi sú na svoj aktuálny dizajnérsky prejav patrične pyšní. Ďalším dôkazom tohto tvrdenia je aj malý crossover Captur, ktorému bolo uštedrených exteriérových zmien len na pár viet. Pohľad spredu prezradí o prítomnosti modernizácie asi najviac.

Dominantné LED pásy denného svietenia v tvare písmena „C“ kričia v spätnom zrkadle, že sa za vami nachádza novinka. Hlavné predné svetlomety dostali full LED vybavenie vrátane smeroviek a maska chladiča obsahuje po novom dva chrómové pásy v hornej časti a nový dizajn mriežky.

Jednu z najzásadnejších zmien si môžete všimnúť aj na prednom nárazníku, ktorý dostal akýsi agresívnejší dizajn vďaka šedému vyhotoveniu. V zadnej časti sa udiali zmeny na prakticky identických miestach. Koncové svetlá dostali novú grafiku s trojicou LED pásov a zadný nárazník využíva rovnaký motív ako ten predný, vďaka agresívnejšie vyzerajúcemu šedému plastu.

No a v interiéri nájdete nový volant s masívnejšou obručou a redizajnované budíky prístrojovej dosky.

Vrchol ponuky

Faceliftovaný Renault Captur sa k nám dostal so špičkou ponuky benzínových motorizácií. Nový agregát je možné dostať v dvoch vyhotoveniach, a to konkrétne s výkonom 96 kW/130 koní a v našom prípade posilneným až na 110 kW/150 koní. S týmto krokom Renaultu som absolútne stotožnený a fandím mu.

Malý 1,2-litrový štvorvalec bol nutnosťou pre naplnenie prvých agresívnych euronoriem, no nastal čas, kedy mu nedokázal pomôcť ani jeho nízky objem. Tento motor mal teda dva problémy. Trpel dosť veľkou turbodierou, kedy ste po zošliapnutí plynu čakali dlhšiu dobu na reakciu motora a zároveň nebol prichystaný na nové legislatívne požiadavky.

Aj preto sú 1,3-litrové motory vybavené filtrom pevných častíc (GPF) a mierne vyšším objemom. Kým GPF rieši legislatívne a environmentálne otázky, väčší objem dodáva motoru príjemnejší prejav, nižšie položené maximum krútiaceho momentu či o niečo lepšiu odozvu na plyn.

Je pravdou, že toto prevedenie motora ma niekoľkokrát prekvapilo tým, že si vyžiadalo pri rozbehu väčšiu koncentráciu na prácu so spojkou, respektíve väčší dôraz na plyne. Od tohto by mohla byť teoreticky slabšia verzia s označením TCe 130 GPF vyvarovaná vďaka tomu, že jej vrchol krútiaceho momentu je položený o 200 ot./min. nižšie.

Spomínam to len z toho dôvodu, že som tento pocit pri ostatných vyhotoveniach tohto 1,3-litrového agregátu nemal. Je to však veľmi zábavný motor, ktorý dokáže „ťahať“ už od nízkych otáčok a ľahký Captur dokáže krásne rozbehnúť. Zároveň exceluje hlavne za hranicami mesta so spotrebou len 5,7 l/100 km. V meste si vypýta rovných 7 l/100 km a na diaľnici znesiteľných 7,4 l/100 km, čo je pri zvýšenej karosérii crossoveru logické.

Základná cena modelu – Renault Captur TCe 90 Advantage: 12 590 €
Základná cena testovanej verzie – Renault Captur TCe 150 GPF Intens: 17 440 €
Záruka: 5 rokov/100 000 km
Registračná daň: 260 €
Technické údaje:
Euro NCAP: 5 hviezd, 2013

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, zážihový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1332
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:110(150)
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:250/1700
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:210
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:9,8
Spotreba - kombi [l/100 km]:6,4-6,6
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:377/455
Objem nádrže [l]:45
Prevádzková hmotnosť [kg]:1379
Rozmer pneumatík:205/55 R17
Dĺžka [mm]:4122
Šírka [mm]:1516
Výška [mm]:1566
Rázvor [mm]:2606