TEST Opel Corsa: Facelift ju zladil

1854
Zdroj: David Dejvo Schun

Opel Corsa je jedným z prvých modelov v rámci nemecko-francúzskej spolupráce. Aktuálna šiesta generácia F prišla ešte v roku 2019 a povedzme si na rovinu, odvtedy sa veľa udialo.

Čo je ale pre Opel najdôležitejšie, dizajnéri medzičasom absolútne prekopali smerovanie značky. A tomu prispôsobili aj facelift Corsy. Najväčšou novinkou, ktorú si všimnete už z diaľky, je práve predná maska. Opel ju nazýva Vizor a odkazuje na historický model Manta z minulého storočia. Tu je v absolútne modernom prevedení. Čiže klavírny lak dnes s prieduchmi na chladenie, ale aj s víziou, že v ňom časom budú LED panely na komunikáciu s okolím a možno aj svietenie.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Na to nám zatiaľ musia stačiť štandardné svetlomety po okrajoch Vizora, ktoré môžu byť aj matrixové. My ich nemáme, prídu až v najvyššej výbave a v porovnaní s predfaceliftom už nie je v každom paneli 8, ale hneď 14 svetelných prvkov. Nechýbajú ani falošné prieduchy po stranách a čierny nárazník ešte zväčšuje optickú dravosť celého auta. Zadok dokonale zapadá do konceptu malého mestského auta. V rámci faceliftu zmenili logo, presunuli nápis Corsa do stredu a prepracovali nárazník s väčšími falošnými prieduchmi a čiernym spodkom.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Je viac high tech

Interiér sa tiež až tak veľmi nezmenil. Väčšinu zachovali, ale ponúkne napríklad mierne upravený dizajn volantu s prelisom v strede či nové vzory sedadiel. Najväčšou dizajnovou zmenou pre každodenné používanie je volič smeru jazdy. Už tu nebudete chytať vyčnievajúci banán celou rukou, ale len prstom zatlačíte dopredu alebo dozadu. Vo vyšších výbavách je dostupná kopa ďalších technológií.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Facelift už tradične znamená, že na poli priestrannosti nie je nové prakticky nič. Rázvor má takmer 2,54 metra a s výškou 1,9 metra si už sami za seba sadnete len na krátke trasy. Kufor poskytne rovnakých rozumne rozložených 309 litrov. S hlbokým dnom, aby vám vysypaný nákup nevypadol hneď po otvorení veka kufra.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Lepšie elektro a prvýkrát s hybridom

Aktualizovaná Corsa už neponúkne diesel. A ak benzín, tak len jedna-dvojku, ale vo viacerých verziách. Bez turba, s turbom alebo aj s mild-hybridom. V rámci prevodoviek dostanete 5- alebo 6-stupňový manuál, 8-stupňový automat a pri hybridoch má automatická prevodovka 6 stupňov a elektromotor. No a najsilnejšia bude verzia Corsa Electric.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

My sme otestovali verziu s výkonom 100 koní a najvyšším krútiacom momentom 205 Nm. Zrýchlenie na stovku zvláda Corsa za 10,8 sekundy a zrýchľovať prestane na úrovni 194 km/h. To je pri malých autách celkom utešené číslo. V rámci jazdy je treba brať do úvahy, že toto je prioritne mestské auto. A tomu je prispôsobená aj dynamika prevodovky. V nižších rýchlostiach sa dokáže pozbierať celkom svižne, no vo vyšších je už dynamika o niečo slabšia.

Corsa tiež nemá žiaden problém v zákrutách a nerovnosti tlmí tiež dobre. Je trochu tuhšia, čo znamená, že pôsobí celkom agilným dojmom. Dôležité ale je, že ani jazda po diaľnici jej neláme krk. Podvozok patrí do kategórie tuhších, a i keď riadenie nepatrí medzi najpriamejšie, vedeli by sme si predstaviť, že by Opel po pár úpravách do Corsy namontoval výkonnejší motor a predstavil verziu GSi. Avšak to sa už nestane. Nespravil to ani pri väčšej Astre. Tá je výkonná len vďaka plug-in hybridu.

Na poli spotreby sľubuje cyklus WLTP 5,1 – 5,5 litra na 100 kilometrov. My sme po meste dvaja jazdili za 6,5 a po okreskách to bolo 5,7 l/100 km. Je to nad hranicou udávanou výrobcom, čiže ak sa chcete priblížiť tabuľkám, budete potrebovať pokojnejšiu nohu. Corsa je príjemné mestské auto, ktoré má veľkú konkurenciu aj vo svojom vlastnom koncerne. Chce držať s dobou a často sa na ňu zabúda neprávom.

Základná cena modelu – Opel Corsa 1,2 75k MT5 Edition: 15 790 € (akcia)
Záruka: 5 rokov
EuroNCAP: 4* (2019)

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, zážihový
Valce/ventily:3/12
Zdvihový objem [cm3]:1199
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:74(100)/5500
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:205/1750
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:192
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:10,8
Spotreba - mesto/mimo/kombi [l/100 km]:5,4-5,5
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:309
Objem nádrže [l]:44
Prevádzková hmotnosť [kg]:1165
Dĺžka [mm]:4061
Šírka [mm]:1765
Výška [mm]:1435
Rázvor [mm]:2538