TEST: Nissan Micra – vlastný mikrosvet

1591
" "

Keď sa niekto na Slovensku rozhodne pre kúpu nového malého auta, pri pohľade na naše cesty mám pocit, akoby si ľudia vyberali iba medzi Fabiou a Swiftom. Pritom výber je naozaj obrovský. Zaujímavou a neokukanou alternatívou je napríklad aj taký Nissan Micra. Štvrtá generácia tohto známeho a pomerne úspešného modelu sa bohužiaľ narodila s nie príliš pútavým výrazom tváre. Facelift však najmenší Nissan na našom trhu trochu osviežil a pridal najmodernejšie dizajnové prvky japonskej automobilky.

Veľký krpec

Dalo by sa povedať, že Nissan Micra sa pohybuje na hranici segmentov A a B. Oficiálne patrí medzi malé automobily (segment B), ale ide o jedného z jej najmenších reprezentantov. Medzi miniautomobilmi (segment A) by išlo naopak o jedno z najväčších áut. Nová generácia Hyundaia i10, najväčšie auto vo svojej triede (A), by si však rozmerovo mohla s Microu podať ruku. Čo to teda v konečnom dôsledku znamená? Že Micru ťažko porovnávať s autami ako Volkswagen Polo alebo Ford Fiesta. Je jednoducho citeľne menšia. Ani nie tak vzadu, pretože tam je miesta dosť, ale napríklad šírka interiéru pôsobí trochu klaustrofobicky. Stiesnené pomery na palube sa preto Nissan snaží kompenzovať priaznivou cenou.

Tri a dosť
Ďalším dôvodom, pre ktorý Micre nepatria popredné priečky v predajnosti, sú možno aj trojvalcové motory. Na výber máte buď 1,2-litrový benzínový trojvalec alebo 1,2-litrový benzínový trojvalec s kompresorom. To je všetko. Nemôžem však povedať, že by to bol zlý motor. Jazdil som aj s tým prepĺňaným, ten je výborný, no tentokrát sa nám do rúk dostala atmosférická verzia. Nie je to žiaden trhač asfaltu, ale malý motor sa fakt snaží. Ľahkej Micre tento motor stačí. Na plyn reaguje s veľkým odhodlaním a nebyť dlhej prevodovky (na dvojke sa dá ísť aj 100 km/h), Micra je aj so základným motorom mimoriadne svižné auto. Konštruktéri však stavili na spotrebu. V meste sa dá preto jazdiť aj za šesť litrov. Mimo mesta je to o liter menej, pričom na diaľnici sa spotreba paliva pohybuje okolo 6,5 litra na 100 km/h. Motor skombinovaný s päťstupňovou manuálnou prevodovkou točí pri diaľničných 130 km/h 3 500 ot./min.
Resumé
Nissan Micra si ma dokázal získať. Ťažko ale povedať prečo. Posed za volantom je trochu zvláštny. Akoby sa sedelo vysoko, pričom palubná doska je nízko. Aspoň že je z auta dobrý výhľad na všetky strany…Plasty tiež nie sú najkvalitnejšie. Nissan totiž urobil z Micry globálny model, ktorý sa vyrába v Indii, Číne, Thajsku, Mexiku a v Indonézii. Nesnaží sa konkurovať európskej špičke tohto segmentu, ide o globálne úspešné, no lacné auto, ktoré to preto v rozmaznanej Európe nemá jednoduché. Páčil sa mi však jeho jazdný prejav. Bol taký intenzívny. Možno práve preto, že je to jednoduché a ľahké auto. Vďaka tomu je aj s trojvalcovým motorom príjemne obratné. Zvuk trojvalcov však musíte mať radi. Ani odhlučnenie nie je najsilnejšou stránkou najmenšieho Nissanu.
Základná cena modelu – Nissan Micra 1.2i Visia: 7 950 €
Základná cena testovanej verzie – Nissan Micra 1.2i Tekna: 11 200 €
Záruka: 3 roky alebo 100 000 km
Motor
 
Typ motora:
radový, zážihový
Valce/ventily:
3/12
Zdvihový objem [cm3]:
1198
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:
59 (80)/6000
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:
110 /4000
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:
170
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:
13,7
Spotreba – mesto/mimo/kombi [l/100 km]:
6,1/4,3/5,0
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:
265
Objem nádrže [l]:
41
Pohotovostná hmotnosť [kg]:
1001-1055
Rozmer pneumatík:
175/60 R15
Dĺžka [mm]:
3825
Šírka [mm]:
1665
Výška [mm]:
1520
Rázvor [mm]:
2450

Micra je auto, na ktoré sa tak trochu zabúda. Nissan to chce zmeniť, takže výrazne prepracoval jej dizajn. Zo šedej myšky sa tak razom stal malý dravec.