Aj keď v konfigurátore sa Trieda B radí do kategórie hatchback, ide skôr o MPV. A povedzme si narovinu, jedno z posledných.
Uvedomili ste si niekedy, že triedu MPV, ktorá by mala byť tou najpraktickejšou, dnes ponúkajú len prémiové automobilky? Ide o paradox tejto doby. Trieda B je jedným z mála zástupcov tejto kategórie a nasleduje trendy po každej stránke. S plug-in hybridom ponúkne dynamickú jazdu a slušnú spotrebu.
Stále je IN
Ak boli MPV-čka kedysi považované za škaredé, dnes to tak už nie je. Aj pri Triede B si dali záležať, aby dizajnom dokonale zapadala do moderného smerovania značky. Prednou maskou sa azda s výnimkou svetlometov celkom nápadne podobá na menšieho Áčkového súrodenca. Zboku a zozadu je to samozrejme iná rozprávka.
V interiéri pôsobí o poznanie strohejším dojmom ako napríklad Trieda C alebo E, no stále z neho cítiť prémiovosť a výborné spracovanie interiéru. O stupeň lepšie ako pred modernizáciou. V rámci spolupráce s výborným MBUX vás môže zaskočiť, že spolu s modernizáciou zmizol touchpad zo stredového tunela. Multimédiá ukryté v útrobách lesklej obrazovky sa dajú ovládať len cez obrazovku a plochou na volante.
Kufor sa zmenšil na úkor elektriny
Priestrannosť interiéru môžeme v rámci danej triedy len a len chváliť. Priestoru vzadu je množstvo a nástupný otvor do druhého radu je priam výborný. K MPV neodmysliteľne patrí aj variabilita, a tak je sklápanie zadných sedadiel samozrejmosťou.
Na poli pratickosti však najviac utrpel kufor, ktorého objem sa zmenšil kvôli prvkom hybridného pohonu. Pôvodných 455 litrov sa zmenilo na 405 litrov, no pribudla 15,6-kilowatthodinová batéria, ktorá vám to vynahradí v inej sfére.
Všedný elektrický deň
Mercedes-Benz B 250 e je plug-in hybrid, to je jasné. A práve spomínaná batéria zaručí, že svoje každodenné jazdy zvládnete bez jedinej kvapky elektriny. Múdre hlavy vo výskumných strediskách spočítali, že priemerný Európan prejde denne približne 40 kilometrov. A Béčko ich ponúkne až 77! Teda, podľa papierov. No aj v realite zvládnete viac ako 60. Navyše, na elektrinu sa zvládne aj ponáhľať. Spaľovací motor sa musí zapnúť až v rýchlosti nad 135 km/h.
Plug-in hybridný pohon vyvíjala automobilka v spolupráci so spoločnosťou Renault. Aj preto vás nemusí prekvapiť, že po spaľovacej stránke sa opiera o benzínový motor s objemom 1,3 litra a výkonom 163 koní. S kolesami je prepojený 8-stupňovou automatickou prevodovkou.
A ako kombo funguje výborne. Systémový výkon 218 koní a najvyšší krútiaci moment 450 Newtonmetrov dokážu praktické MPV rozpohybovať na stovku za 7,6 sekundy. WLTP spotreba na prvých 100 kilometrov predstavuje menej ako 1 liter. A každý ďalší po vybití zvládnete jazdiť pokojne aj za 5,2.
Ideál na dlhé trasy
V rámci nášho testu sme sa rozhodli pre výlet na Stredné Slovensko a Béčko sa prejavilo ako výborný parťák. Napriek tomu, že ide o jedno z najmenších áut v portfóliu s hviezdou, sa aj vo vysokých rýchlostiach správalo nad mieru dospelo. Možno akurát prejazd priečnych nerovností v nízkych rýchlostiach je cítiť intenzívnejšie.
V kabíne bolo počas jazdy vždy ticho. A keď sa vybila batéria, motor napriek svojmu menšiemu objemu neprútal pozornosť hlasným prejavom. Jednoducho, B 250 e spĺňa svoj účel. Je pripravené slúžiť.