TEST: Mazda 6 | Správna otázka

606

Mazda si ticho rebeluje v mori úzkoprsého automobilového priemyslu a získava si srdcia stále väčšieho publika. Nová Mazda 6 však poukazuje na jeden fakt. Ľudia sa neradi zbavujú konvencií a nám to v redakcii akosi nejde do hlavy. Po tomto redakčnom teste dvojnásobne.

Mazda 6 si prešla veľmi citlivými zmenami, ktoré v celkovom obraze vyznievajú dosť zásadne. Mazda sa postupne tlačí do rany záujemcom o prémiové modely. Kvalitou spracovania, jazdnými dojmami a ponukou motorov, ktoré sústavne ignorujú vývojové trendy, dokáže prekvapiť aj tých najväčších „germanofilov“. Zároveň však chápe, čo je pre vodiča prioritou číslo jeden. No a tou je komfort.

Pokojne

Jednu vec si na Mazde ohromne vážim. Radšej spraví na svojom modeli menej závažné zmeny, no nechá ho prejsť niekoľkými faceliftami, než by ho chladne hádzala z jedného do druhého výrobného cyklu. Od roku 2012 sa model 6 zmenil síce evidentne, no nie na nepoznanie. Maličkými zmenami vkročila „šestka“ do siedmeho kalendárneho roku svojej existencie na trhu.

Mazda totiž priebežne počúva zákazníkov a aplikuje zmeny do modelov podľa prianí a odozvy trhu. Exteriér dostal viac chrómových prvkov, hlavne na prednej maske. Šestke tiež narástla kovová lišta medzi zadnými svetlami a vyberať si môžete zo štedrej palety diskov kolies. Na pohľad pôsobí omnoho viac reprezentatívne a hodnotne.

Skutky miesto rečí

Mazda sa začala veľmi nenápadne tlačiť do hľadáčika záujemcov o prémiové modely. Dôkazom toho je aj vrcholná verzia Takumi Plus, ktorá hnedými poťahmi sedadiel kožou Nappa, semišovými textúrami a excelentne spracovanými kovovými prvkami vyráža dych.

Je až ťažké uveriť, že sedíte v aute, ktoré dostanete vo svojej najvyššej výbave za sumu hlboko pod hranicou 40 000 €. Interiérové panely nehrkocú, ich prevedenie je na vysokej úrovni a odhlučnenie kabíny je výborné aj vo vysokých rýchlostiach.

Zároveň sa myslelo aj na také drobnosti, akými sú mäkké hrany stredovej konzoly, kde si šofér opiera pravú nohu. No a kým zadní pasažieri nemajú k dispozícii takú štedrú porciu priestoru ako v prípade nemeckej konkurencie, sedadlá sa Japoncom skutočne podarili.

Miláčik scény

Ten najdôležitejší dôvod, prečo si Mazda získala toľko sympatií sa nachádza pod kapotou. Menší než dvojlitrový motor si do „Šestky“ nezaobstaráte. Pod kapotou nášho testovaného kúska však bilo 2,5-litrové benzínové srdce so štyrmi valcami.

Na dnešné pomery veľký motor bez preplňovania produkuje výkon 143 kW/196 koní a krútiaci moment 258 Nm, za ktorý je nutné poďakovať veľkému objemu. Motor má krásne lineárny chod a v spektre medzi 4000 až 5000 otáčkami má skvelý zvuk a ťah. Jeho výkon prenáša na kolesá klasický šesťstupňový automat.

Či už pri pomalej jazde mestom, alebo pri stíhacej jazde na diaľnici, reaguje pokojne a precízne. Žiadna naháňačka za milisekundami medzi preradeniami. No a rovnako ťažké je kritizovať spotrebu. V meste počítajte s apetítom okolo 9 litrov. Mimo mesta klesne tempo ubúdania paliva na 6,8 litra na stovku, no a na diaľnici, som z čísla na palubnom počítači zostal prekvapený najviac.

Pri „tempomatových“ 130 km/h môžete očakávať spotrebu cez 8 litrov, čo bolo omnoho menej, než som očakával.

Bude úspešná?

Na cestách ich málo teda nie je, no Mazda 6 si zaslúži jeden obrí palec hore. S takouto cenovkou v najvyššej výbave a najsilnejším motorom tu nastáva otázka. Dokážu v Mazde strhnúť náš prevažne „nemcofilný“ trh na svoju stranu?

Základná cena modelu – Mazda 6 2.0 Skyactiv-G Challenge: 26 790 €
Základná cena testovanej verzie – Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T Takumi Plus: 36 590 €
Záruka: 3 roky alebo 100 000 km
Registračná daň: 700 €
Technické údaje:

Technické údaje
Motor
Typ motora:radový, zážihový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:2488
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:143(194)/6000
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:258/4000
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:223
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:8,1
Spotreba - mesto/mimo/kombi [l/100 km]:8,8/5,4/6,7
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:489
Objem nádrže [l]:62
Prevádzková hmotnosť [kg]:1462-1532
Rozmer pneumatík:225/45 R19
Dĺžka [mm]:4870
Šírka [mm]:1840
Výška [mm]:1450
Rázvor [mm]:2830