TEST: Jeep Cherokee | Takmer Európan

4019

Americký výrobca terénnych automobilov nedávno uviedol na trh modernizované SUV Cherokee. Jeho vonkajší dizajn sa faceliftom prispôsobil iným modelom značky.

Jednoznačne ide o pozitívnu zmenu. Je možno až príliš podobný menšiemu Compasu, predná maska však konečne nevyvoláva rozporuplné reakcie.

Zboku vyniknú hranaté blatníky.

Hlási sa k značke

Auto pôsobí z každej strany vyváženým až kompaktným dojmom. Výrazné rebrovanie na maske chladiča nenechá nikoho na pochybách, o akú značku auta ide. Zboku vyniknú pre Jeep typické hranaté blatníky, slušná svetlá výška 208 mm a vzadu zadné svetlá odvážne zarezané do zadného okna. Chválim výraznú a funkčnú koncovku výfuku a vkusnú ochranu zadného nárazníka.

Maska chladiča typická pre značku Jeep.

Prísna funkčnosť

Interiér pôsobí stroho a trochu americky. Výhrady nemožno mať ku kvalite materiálov na palubnej doske, s výnimkou lacného hladkého plastu v okolí ovládačov ventilácie. Bol som spokojný s veľkým displejom na prístrojovej doske s logickým usporiadaním informácií, s ktorým však nekorešpondovali príliš jednoduché „budíky“. Štvorcový displej infotainmentu vyzerá neobvykle, prácu s ním musím, naopak, vysoko vyzdvihnúť.

Interiér pôsobí stroho, je však dostatočne útulný.

Posed za volantom je pohodlný a nie príliš vysoký. Na dlhších jazdách som ocenil tvarovanie predných sedadiel s výraznou stredovou časťou po celej dĺžke chrbta. Priestorové podmienky vpredu sú dostatočné, až na miesto nad hlavou limitované prítomnosťou panoramatickej strechy. Výhľad z auta je vďaka bohatému preskleniu a rozmerným spätným zrkadlám dostatočný.

Štvorcový displej infotainmentu dokáže zobraziť nadpriemerné množstvo informácií súčasne.

Dobrý na ceste aj v teréne

Prvé stovky metrov s Jeepom ma sklamali, auto bolo lenivé a slabo brzdilo. No Cherokee  vyžaduje iný prístup. Motor má sily dosť, ale prejaví sa až v spodnej časti plynového pedála. Na brzdu je rovnako potrebné poriadne pritlačiť, aby sa dostavil želaný brzdový účinok. Podvozok je pomerne poddajný a veľmi dobre zvláda bežné nerovnosti. Jazdné vlastnosti sú primerané výške a hmotnosti auta. Náklony v zákrutách vodiča nevystrašia a o prichádzajúcom nedotáčavom šmyku je dopredu informovaný.

Displej medzi analógovými ciferníkmi je čitateľný aj na priamom slnku.

Páčilo sa mi tuhé a celkom komunikatívne riadenie. Aerodynamický hluk a hluk od podvozka boli skvelo potlačené, taliansky motor sa zvukom príliš pripomínal, a to nielen pri zrýchľovaní. Pri plynulej jazde som ocenil jemnú prácu automatickej prevodovky. Pri nutnosti razantného zrýchlenia však niekedy zmätkovala a radila trochu nelogicky. Jej 9 prevodových stupňov však držalo spotrebu na uzde. Priemerne som jazdil za 7,6 litra na 100 km.

Ako pravý Jeep ponúka aj Cherokee v tejto konfigurácii systém Active Drive II s asistentom jazdy z kopca a hlavne redukciou (4WD Low), čím v terénnych schopnostiach prekonáva väčšinu bežných SUV na trhu.

Aký by to bol Jeep bez možností prepínania terénnych režimov?

Jeepu nie je čo vyčítať ani po praktickej stránke. Zodpovedá tomu slušný priestor na zadných sedadlách, ktoré sú navyše polohovateľné a sklopné. Batožinový priestor je dobre využiteľný a po sklopení zadných sedadiel vytvorí rovnú plochu. Nižšie postavy určite ocenia samostatné tlačidlo na zatváranie piatych dverí, netradične umiestnených na bočnej časti ich rámu.

Verdikt

Jeep Cherokee je iný ako podobné autá európskych značiek. Ponúkne však všetko, čo Európan od SUV tejto triedy očakáva. Cenou sa pohybuje niekde medzi mainstreamom a prémiou. Ak sa chcete odlíšiť, smelo do toho.

Základná cena modelu – Jeep Cherokee Sport FWD 2.2 diesel 110 kW 6MT: 34 499 EUR
Základná cena testovanej verzie – Jeep Cherokee Limited FWD 2.2 diesel 143 kW AWD 9AT: 47 499 EUR
Záruka: 2 roky neobmedzene plus 3 roky/100 000 km na hnacie ústrojenstvo

Registračná daň: 700 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, vznetový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:2 174
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:143(195) /3500
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:450 / 2000
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:202
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:9
Spotreba - kombinovaná (NEDC)[l/100 km]:6,6
Rozmery a hmotnosti225/55 R18
Batožinový priestor [l]:448
Objem nádrže [l]:60 + 16 SCR
Prevádzková hmotnosť min./max. [kg]:1 952 – 2 106
Rozmer pneumatík:
Dĺžka [mm]:4 623
Šírka [mm]:1 859
Výška [mm]:1 681
Rázvor [mm]:2 708
Brodivosť (mm)482,6 - 508