TEST: Hyundai Grand Santa Fe – kočiar pre Snehulienku

1077

Ako už názov napovedá, Grand Santa Fe narástol z aktuálneho Santa Fe. Najdôležitejším rozdielom je teda predĺženie o 22 cm na 4,91 m. Väčšie sú zadné dvere, rozšírené tretie bočné okná. Mierne iná je i predná maska. Dlhší rozmer auta si pýta poctivý tretí rad sedadiel, a to dokonca nie len pre siedmich trpaslíkov. Jediná nevýhoda je ponorenie tretieho radu sedadiel viac do podlahy, a teda vaša brada môže mať bližšie ku kolenám. Dvaja poslední trpaslíci patria teda určite na tieto miesta. Samozrejme, zväčšením Santa Fe na Grand verziu znamená aj zväčšenie batožinového priestoru o 49 litrov na 634 litrov. Po sklopení druhého a tretieho radu sedadiel si z auta urobíte menší sťahovák alebo komfortnú pojazdnú spálňu s vlastnou klimatizáciou, osvetlením a dokonca aj s elektrickou zásuvkou.

Iba s naftou
Pre dvojtonové vozidlo bije iba jediné srdce, a to dieselové, s objemom 2,2 litra v spojení so šesťstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies. Ak nemáte na výber, musíte veriť konštruktérom, že toto na automobil pre Snehulienku stačí. A naozaj stačil. Nemala som ani raz pocit, že nie, pretože v Grand Santa Fe máte iné očakávania, ako sa naháňať po križovatkovej zelenej, hoci aj to som skúsila. Ale pocitovo som sa pristihla, že v mysli jazdím pomalšie a vychutnávam si ten luxus. Napríklad klimatizované sedadlá, nielen vyhrievané, ktoré sú aj v druhom rade. Tiež som bola veľmi spokojná s pomocníkmi pri parkovaní či cúvaní. Pomáha skvelo fungujúci poloautomatický parkovací systém aj s prednými senzormi a stresy pri cúvaní rieši kvalitná zadná parkovacia kamera. Interiér najvyššej výbavy Premium je skoro celý v koži a vonia i pôsobí naozaj mäkko a prítulne. Ako žene mi pomohol elektrický asistent na otváranie batožinového priestoru – aj na prístrojovej doske, aj na samotných dverách kufra, aj na kľúči. No a mojim deťom sa náramne páčili roletky na zadných oknách. Cítili sa ako vo filme, vraj… Spomenúť musím aj obrovské panoramatické otvárateľné okno, ktoré do inak šedého interiéru púšťalo ešte viac svetla.

Luxus za menej
Hyundai Grand Santa Fe nie je väčšie Santa Fe. Po zväčšení svojich rozmerov sa totiž aj významovo dizajnom, kvalitou, možnosťami výbavy a variability stalo luxusným rodinným alebo manažérskym vozidlom pre tých, ktorí si potrpia na prestížne veľké autá, ale ich rozpočet nestačí na Audi, BMW, Mercedes či Volvo. A je to vlastne nevýhoda, že nemáte na tieto značky?

Základná cena modelu – Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi VGT 4×4 Elegance: 35 490 €
Základná cena testovanej verzie – Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDi VGT 4×4 Premium: 44 990 €
Záruka: 5 rokov bez obmedzenia kilometrov
Registračná daň: 957 €

""

Motor
 
Typ motora:
radový, vznetový
Valce/ventily:
4/16
Zdvihový objem [cm3]:
2199
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:
145 (197)/3800
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:
436 /1800-2500
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:
200
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:
10,3
Spotreba – mesto/mimo/kombi [l/100 km]:
9,9/6,2/7,6
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:
634/1842
Objem nádrže [l]:
71
Prevádzková hmotnosť [kg]:
1991
Rozmer pneumatík:
235/55 R 19
Dĺžka [mm]:
4915
Šírka [mm]:
1885
Výška [mm]:
1695
Rázvor [mm]:
2800

Ak je veľké dobré, aké môže byť väčšie? Jasné, ešte lepšie. Priama úmera určite platí aj pri chvále luxusného SUV od Hyundaia – Grand Santa Fe.