TEST: Honda CR-V – (r)evolúcia pod kapotou

1300

Honda CR-V je populárna najmä vďaka svojej praktickosti. V roku 1996 to bolo ešte stále jedno z prvých originálnych kompaktných SUV, ktoré sa dnes ponúka už vo svojej 4. generácii.

Tá aktuálne vykúka zo showroomov s faceliftovaným kabátom. Aby Honda zachovala svieži vzhľad modelu CR-V, facelift sa prejavil najmä v kozmetických úpravách. Je tu nová mriežka chladiča a prepracované predné svetlomety, ako aj koncové svetlá. Nové tvary dostal aj nárazník. Guľaté hmlovky sú minulosťou, chrómové lemovanie okolo nových, hranatejších, dodáva celkovému vzhľadu na optickej šírke a robustnosti. Predchádzajúca generácia Hondy CR-V vyzerala z niektorých uhlov fádne, ale najnovšia verzia má súdržný vzhľad. V porovnaní s rivalmi, ako je napríklad Nissan Qashqai a Mazda CX-5 sa však môžu jej krivky zdať stále nedostatočne výrazné.

Zmeny aj na „neviditeľnej” úrovni

Honda uvádza, že vylepšenia sú aj v hrebeni riadenia, ktorý umožňuje zatáčať s menším „rúčkovaním” po volante. Nové sú taktiež púzdra predného zavesenia kolies, ako aj samotné kĺby a ramená. To všetko v záujme kvality jazdy a vyššej úrovne vnímaného komfortu počas jazdy. Facelift so sebou priniesol aj silnejšie tesnenie dverí, ktoré zlepšuje akustický komfort. City braking, čiže krízové brzdenie pred kolíziou v meste, je odteraz štandardom pre všetky výbavy.

V Japonsku je stále bezpečnosť na prvom mieste

Honda bola jeden z prvých výrobcov, ktorý sústredil zručnosti svojich SUV viac na asfaltový povrch, ako mimo neho. A to je presne to, čo ponúka aj tento posledný facelift modelu CR-V. V záujme čo najvyššej bezpečnosti posádky ponúka rad najnovších technológií zo šuflíka jazdných asistentov. Takisto samotná veľkosť vozidla hrá v prospech ochrany cestujúcich, najmä pri mestských kolíziách. Veľkosť znamená priestor a tu narážame na silnú stránku tohto auta.

Nie že by sme boli leniví, ale keď raz máte možnosť otvárať dvere batožinového priestoru automaticky, zvyknete si na to veľmi rýchlo a nebudete si špiniť ruky. Fakticky, CR-V ponúka jeden z najväčších kufrov vo svojej triede. Pri balení rodiny na dovolenku nemusíte byť vôbec skromní. Zadné dvere sa otvárajú takmer do pravého uhla, nastupovanie pre ľudí rôznych rozmerov teda nie je žiadnou drámou. Dozadu sa tak posadia traja dospelí cestujúci aj na dlhšiu trasu bez frflania na nedostatok miesta. Stredový vyvýšený tunel na podlahe vlastne neexistuje, takže v strede sediaci pasažier nebude musieť kradnúť priestor na nohy po stranách sediacim bytostiam.

Plasty interiéru sú kvalitné. Ani po ich namáhaní sme nespozorovali žiadne pazvuky. Nový multimediálny systém Honda CONNECT spája všetky funkcie (okrem klimatizácie) na 7-palcovej LCD obrazovke – od audia, cez navigáciu a telefón. Taktiež je možné zobrazovať informácie zo sociálnych sietí, streamovať hudbu a internetové rádiá priamo z vášho smartfónu (iPhone, Android). Ten môžete zrkadliť cez MirrorLink na obrazovke palubovky. Konektivita je zabezpečená cez 2 USB vstupy, Bluetooth, ale aj cez HDMI vstup pre prehrávanie videa. Mimochodom, kvalita reprosústavy bola prvá pocitovo vnímaná vec po sadnutí za volant novej Hondy. Napriek tomu, že CR-V nie je prémiovým modelom, zvuk z audiosústavy by mohol pokojne prepožičať tejto kategórii vozidiel.

Nový motor vytlačil z ponuky tučnejšieho súrodenca

Exteriérové zmeny autu prospeli, no pod kapotou taktiež nastala zmena, respektíve výmena. Je ňou nový 160-koňový diesel s objemom 1,6 litra. Je k dispozícii v spojení so 6-stupňovým manuálom (ako v našom testovanom vozidle) alebo s novou 9-stupňovou automatickou prevodovkou. Z ponuky modelu tak mizne 2,2-litrový vznetový agregát v tandeme s 5-stupňovým automatom. Nová „jedna-šestka“ je v ponuke podľa pohonu v dvoch verziách. My sme mali pod kapotou tú silnejšiu spriahnutú s pohonom všetkých štyroch kolies. Dopovaná dvoma turbami dokáže ponúknuť dynamiku akcelerácii, ktorá stráca dych až niekde za hranicou 4000 otáčok. Dovolím si tvrdiť, že nový motor je úspornejší, dynamickejší a tichší. Aj presne v uvedenom poradí, pretože akusticky bola na tom aj staršia pohonná jednotka veľmi dobre. Pri diaľničnom presune v rámci zákonných limitov našej krajiny si agregát pýta 6,8 litra nafty na 100 km. V meste jazdíte za menej, v priemere okolo 6 litrov. No a nízkonákladoví nadšenci si prídu na okreskách na svoje, keďže CR-V dokáže s novým motorom jazdiť za menej ako 5 litrov paliva.

Základná cena modelu – Honda CR-V 2.0 i-VTEC 2WD: 21 350 €
Základná cena testovanej verzie – Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD: 29 990 €
Registračná daň: 477 €

Motor
 
Typ motora:
radový, vznetový
Valce/ventily:
4/16
Zdvihový objem [cm3]:
1597
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:
118 (160)/6000
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:
350 /1500-4500
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:
202
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:
9,7
Spotreba – mesto/mimo/kombi [l/100 km]:
5,3 / 4,7 / 4,9
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:
589/1669
Objem nádrže [l]:
58
Prevádzková hmotnosť [kg]:
1700
Rozmer pneumatík:
225/60 R18
Dĺžka [mm]:
4065
Šírka [mm]:
1820
Výška [mm]:
1482
Rázvor [mm]:
2850